בצה"ל נערכים להסלמה: תגבור כוחות משמעותי בגבול הצפון

בתום הערכת מצב בצה"ל, ומתוך הבנה כי המצב הביטחוני בגבול לבנון עלול להידרדר, הוחלט במערכת הביטחון לתגבר באופן משמעותי את פיקוד הצפון לקראת הסלמה אפשרית. דיווחים בתקשורת העברית: חיזבאללה יגיב על מותו של פעיל הארגון, ככל הנראה עד חמישי הקרוב

חרבות ברזל 28.7.2020 | 17:18

חיילי צה"ל בגבול ישראל-לבנון צילום: דוד כהן, פלאש 90

יממה לאחר סיכול הפיגוע באזור הר דוב בגבול לבנון, בצה"ל החליטו היום (שלישי), בתום הערכת מצב של הדרג הבכיר, לתגבר את פיקוד הצפון בכוחות מיוחדים ובמערכי אש מתקדמים, זאת לאור ההבנה במערכת הביטחון כי בחיזבאללה מתכוונים להגיב בקרוב על מותו של פעיל הארגון שנהרג בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה.

אתמול (שלישי), שעות לאחר שצה"ל הכריז כי סוכל פיגוע נגד חיילים באזור הר דב, הוציא ארגון חיזבאללה הודעה שבה הכחיש לחלוטין את טענות ישראל בדבר ניסיון הפיגוע.  "ישראל משקרת. לא הייתה אף אף היתקלות ושום ירי מהצד שלנו באירועים היום", נמסר בהודעה רשמית של חיזבאללה. עוד נטען בהודעה, כי התגובה על מותו של פעיל הארגון טרם הגיע. "התגובה שלנו על הריגתו של עלי כאמל מוחסן שנהרג בתקיפה ישראלית באזור שדה התעופה של דמשק תגיע בוודאות, ועל הציונים רק לחכות לעונש על הפשעים שלהם", אמרו בחיזבאללה והוסיפו:"רק צד אחד פתח באש - וזה היה האויב המפוחד, החושש והלחוץ".

כעת, מעריכים בצה"ל כי אכן הארגון ינסה להוציא אל הפועל פיגוע בכדי להותיר את המשוואה של פעולה נגד ישראל על הרג של פעיל הארגון. על פי דיווח של אוהד חמו באתר 'n12', ההערכות בישראל מדברות על כך שחיזבאללה יגיב בוודאות למותו של פעיל הארגון, ככל הנראה עד חמישי הקרוב, שבו מציין העולם המוסלמי את חג הקורבן. בנוסף, דווח בשונה מישראל, בארגון טרם חזרו לשגרה בשונה מישראל, דבר שמעלה את החששות במערכת הביטחון.

בתוך כך, על רקע המתיחות הגוברת בגבול הצפון, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב ביטחונית בפיקוד הצפון בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ ובכירים נוספים.

"הפעולה אתמול הייתה חשובה, היא מנעה חדירה לשטחנו", אמר ראש הממשלה בתום הערכת המצב עם בכירי צה"ל. "כל מה שמתרחש כרגע זו תוצאה של ניסיון להתבסס צבאית באזורנו על ידי איראן וגרורותיה בלבנון. נסראללה משרת את האינטרס האיראני הזה על חשבון מדינת לבנו", הוסיף נתניהו.

כזכור, באירוע שהתרחש באזור הר דוב שבגבול הצפון, והוביל לחילופי אש בין מחבלים לחיילי צה"ל, הצליחו הכוחות להבריח את המחבלים לשטח לבנון. תושבים באזור דיווחו על פיצוצים עזים הנשמעים בעקבות פעילות צה"ל. האירוע הגיע ברקע הכוננות הגבוהה בגבול, לאחר מותו של פעיל הארגון בסוריה המיוחס לישראל. לאחר סיום האירוע, ההנחיות המגבילות של פיקוד העורף - הוסרו. כעת, מאיים ראש הממשלה כי במידה וחיזבאללה יחליט לבצע פיגוע נוסף ישראל תגיב בעצומה. "אני לא מציע למישהו לנסות את צה"ל או את מדינת ישראל. אנחנו נחושים להגן על עצמנו", אמר נתניהו.

נתניהו התייחס להמשך הפעילות של ישראל נגד התבססות איראן במזרח התיכון ואמר: "אני מתרשם שצה"ל ערוך היטב לקראת כל תרחיש אפשרי. אנחנו ממשיכים לפעול כדי לסכל את ההתבססות הצבאית האיראנית באזורנו. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמנו, ואני מציע לחיזבאללה לקחת בחשבון את העובדה הפשוטה הזאת. ישראל ערוכה לכל תרחיש".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום