הורשעו בגניבה של 45 מיליון שקלים ממשקיעים

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את יחיאל טפירו ואת עורך דין אמיר בירמן בעבירות של גניבה בידי מורשה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בפרשת 'קרן אור'

כלכלי 27.7.2020 | 23:58

גבר צילום: unsplash

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את יחיאל טפירו ואת עו"ד אמיר בירמן בעבירות של גניבה בידי מורשה בסכום של כ-45 מיליון ש"ח, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות של כספי משקיעים בסך של כ-80 מיליון ש"ח, בעבירות מנהלים בתאגיד, ובעבירות של גיוס משקיעים ללא תשקיף בפרשת "קרן אור".

ביהמ"ש קבע כי בשנים 2014-2012 גייסו טפירו ובירמן, באמצעות חברת ט.ב. מתקדמים בכספים בע"מ (בפירוק), שגייסה משקיעים תחת השם "קרן אור", כ-80 מיליון ש"ח מכ-600 משקיעים. הגיוס נעשה ללא פרסום תשקיף כדין, אגב הבטחת תשואה גבוהה וידועה מראש ותוך הצגת מצגי שווא בדבר מאפייני ההשקעה. טפירו ובירמן התחייבו כי הכספים יושקעו בפרויקטים של תמ"א 38 ובאשראי חוץ בנקאי, אולם בפועל חלק ניכר מהכספים שימש לביצוע החזרים למשקיעים, למימון הוצאות תפעול, לצרכיהם האישיים של טפירו ובירמן וכן לשימושים נוספים שלא תאמו את המצג שניתן למשקיעים.

לקראת שנת 2014 טפירו ובירמן פירקו את השותפות ביניהם. טפירו, שנשאר הבעלים והמנהל היחיד של החברה, המשיך בביצוע העבירות עד אפריל 2014, מועד בו רשות ניירות ערך דרשה להפסיק את פעולות גיוס הכספים.

ביהמ"ש קבע כי טפירו "ניצח בגאון על מערך גיוס הכספים של החברה והיה מעורה בפעילותה "עד השקל האחרון" (פסקה 153). כן ציין כי במעשיו של טפירו היה פן מחמיר שנבע מכך שהמשיך בפרסומים נרחבים והגדיל את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים - "חרף העובדה שלא הצליח לעמוד בהתחייבויותיו כלפי המשקיעים בתקופה הראשונה מבלי להמשיך ולגייס כספים ממשקיעים חדשים, על שום שלא ידע שובע ולא עצר לחשוב על משקיעיו".

כזכור, חברת ט.ב. מתקדמים בכספים בע"מ (בפירוק) הורשעה במסגרת הסדר טיעון ב- 24.4.18 בעבירות גניבה, מרמה ועבירות של הצעת ניירות ערך ללא תשקיף. ביהמ"ש הטיל על החברה קנס בגובה של 70,000 ש"ח תוך שהוא קבע כי יש לתת ביטוי לרצונו של המחוקק להחמיר בענישת תאגידים וכן למגמת ההחמרה בפסיקה, לצד התחשבות בכך שמדובר בחברה בפירוק ושהקנס שישולם ייגרע מכיסם של המשקיעים, קרבנות העבירה.

התיק נוהל על ידי עוה"ד יעל ענתות, שירי גפני, ורד מושקובסקי ונועם רותם ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום