מנהיג חמאס חושף: הוצע לנו 15 מיליארד דולר, שדה תעופה ונמל

מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה חושף בראיון לערוץ קטרי כי חמאס ביקש מישראל להקים שדה תעופה או מעבר ימי לקפריסין וסורבו • בתוך כך סיפר הנייה, כי במסגרת הניסיונות לקדם שלום איזורי הוצע לארגון סיוע בסך 15 מיליארד דולר שיכלול שדה תעופה ונמל, בתמורה לפירוק הארגון מנשקו 

חרבות ברזל 27.7.2020 | 10:02

איסמאעיל הנייה בראיון לערוץ הקטרי צילום: צילום מסך

מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, אומר כי חמאס ביקשה מישראל להקים שדה תעופה או מעבר ימי מעזה לקפריסין, במהלך הדיונים מול ישראל על רקע הסבבים האחרונים בעזה. בראיון לערוץ קטרי (בתמונה) אמר הנייה כי גורמים מחוץ לישראל, בהם מדינות ערב וגורמים ברשות הפלסטינית, הם שסיכלו את המהלך בטענה שהדבר יוביל לפיצול הגדה מהרצועה.

עוד אמר הנייה כי במסגרת הניסיונות לקדם את עסקת המאה הוצע לחמאס לקבל סיוע לרצועה בדמות פרויקטים כלכליים בסך 15 מיליארד דולר שיכללו שדה תעופה ונמל. בתמורה חמאס היו צריכים להסכים לפירוק מנשק של ארגוני הטרור, כלילתם של הפלגים הצבאיים במנגוני הביטחון השונים ברצועה והחרמת הרקטות ארוכות הטווח. הנייה הדגיש כי בחמאס סירבו להצעה לחלוטין.

עוד אמר הנייה: "למלחמה יש כללים ומחירים. אנחנו לא פוחדים ממלחמה אבל ככל שהיא נדחית לזמן מאוחר יותר - כך טוב יותר, אתה בונה את עצמך ונותן לעם לנוח".

בתוך כך ראש חמאס בחו"ל, מאהר סלאח, חלה בנגיף קורונה. בהודעה מטעם ארגון חמאס נמסר כי סלאח חלה לאחר שבא במגע עם חולים מאומתים והוא ממשיך לעבוד בבידוד מביתו כרגיל. זהותו של סלאח כראש חמאס בחו"ל נחשפה ב-2017 והוא חי בחו"ל (מדלג בין לבנון ומדינות ערב נוספות).

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום