מדאיג: מעל מיליון ישראלים צמצמו את כמות האוכל

מסקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנושא החוסן האזרחי, עולה כי יותר ממחצית מהאוכלוסייה (55%) חוששים מקושי בכיסוי הוצאותיהם. מצבם הנפשי של 26% - החמיר

כלכלי 26.7.2020 | 16:41

אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

משבר הקורונה בישראל: בעוד משבר הקורונה פגע באלפים בבריאות ולחלקם אף נטל את החיים, למיליוני ישראלים הוא פגע בכיס ובצורה קשה.

יותר ממיליון ישראלים נאלצו לצמצם את כמויות האוכל שהם צורכים בעקבות משבר הקורונה - כך עלה היום (ראשון) מסקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנושא החוסן האזרחי.

על פי הסקר, יותר ממחצית מהאוכלוסייה (55%) חוששים מקושי בכיסוי הוצאותיהם. גם נתון זה גבוה מהשיעור שנצפה לפני חודשיים (46%). בקרב 41% מהנבדקים חלה החמרה במצב הכלכלי בעקבות המשבר, אצלם ואצל משפחתם, בעוד בחברה הערבית נרשמה החמרה בקרב 49% מהאוכלוסייה.

בנוסף, מצבם הנפשי של 26% (כ-1.5 מיליון איש) מבני 21 ומעלה החמיר או החמיר מאוד בתקופת המשבר. תחושות לחץ וחרדה מלוות כ-42% מהאוכלוסייה, עלייה משמעותית לעומת הסקר הקודם אז עמד מספר המשיבים בחיוב על אותה השאלה על 33%. כחמישית מהנשאלים העידו על תחושות דיכאון ובדידות.

זהו הסקר השלישי שעורכת הלשכה בנושא מאז פרוץ משבר הקורונה, והוא הקיף שורת נושא כמו בריאות, מצב נפשי, צריכת מזון, קבלת עזרה, מצב כלכלי ועבודה ועוד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום