אלפים יגיעו הערב ומחר לצפת לרגל 448 שנים לפטירת האר"י

לרגל יום היארצייט של האר"י הקדוש, צפויים אלפים לפקוד את קברו הערב ומחר ולטבול במקווה המפורסם הקרוי על שמו. קהילות החרדים בצפת: "כמו שמפגינים השמאל בבלפור כך אנחנו מתפללים בשטח פתוח"

חרדים 25.7.2020 | 21:51

ציון האר"י הקדוש צילום: מענדי קורנט

כמידי שנה בשנה, המונים צפויים להגיע הלילה ומחר (ראשון) לפקוד את ציון האר"י הקדוש בצפת לרגל יום ההילולא.

רבי יצחק לוריא בן שלמה מכונה האר"י הקדוש - גדול מקובלי צפת במאה ה-16 והוגה שיטה חדשה בקבלה הנקראת על שמו - קבלת האר"י. מקום ציונו שבצפת מסוגל לישועה ורבבות עולים לשאת תפילה ולטבול במקווה בו הוא טבל.

השנה, למרות הגל השני הקורונה, החל מהערב הגיעו המונים לפקוד את הציון כאשר עמך בית ישראל עולים להשתטח על הציון לשפוך שיח ותחינה לבורא עולם לישועתן של ישראל בכלל ובפרט. כמו כן ארגוני החסד ועסקני הצבור אף הסדירו אספקת שתייה קרה להמוני העולים על הציון לנוכח החום השורר בימים אלו.

בקבוצות בעיר צפת נכתב בשם קהילות החרדים בעיר צפת כי "החל מהערב ולמחרת תיערך הפגנת האר"י, אלפים יצעקו בתפילה בשטח הפתוח לעומת אלפי מתפרעים שמאלנים אנרכיסטים - שיגיעו סמוך למעון נתניהו, בבלפור, כמידי ערב. המונים יבואו לחיזוק כלכלת צפת".

"כהמשך להפגנת יום שלישי המותרת בחוק שהתקיימה בצפת בנוכחות ראש העיר ממוצאי שבת ולמחרתו ביום ראשון, המונים יגיעו לציונו של האר"י, בבית החיים העתיק צפת 'שטח פתוח' -  הפגנת סוחרים ותושבים המותרת בחוק 'יזעקו בתפילה ותהילים' במקום נא להקפיד על מסיכות וזכות האר"י הקדוש יגן על כל בית ישראל האטס געפוילט אלס גוטס". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום