תכנית המענקים; התזכיר מלמד על השינויים בהיקף ובזכאות

בעקבות המחאות הרבות ואחרי הזעם הציבורי על מצב הכלכלה הרעוע במדינת ישראל, הציג ראש הממשלה נתניהו תוכנית מענק מיוחדת שלפיה כל אזרח יקבל כ-750 ש"ח • אמש (רביעי) הפיץ משרד האוצר תזכיר ממנו ניתן ללמוד על השינויים שנכנסו בהיקף התקציב של התכנית ובזכאות

כלכלי 23.7.2020 | 09:51

השר ישראל כץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לפני כשבועיים הציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר את התכנית "מענק לכל אזרח". התכנית גררה גינויים מחד ותשבחות מאידך, ועברה לא מעט שינויים כל העת.

אמש (רביעי) באישון ליל הפיץ משרד האוצר תזכיר ממנו אפשר ללמוד על שינויים בהיקף התקציב של התכנית ובזכאות למענק.

על פי הדיווח ב'גלובס', הזכאים יקבלו 750 שקלים לנפש, 500 שקלים לכל ילד עד הילד השלישי והכפלת מענק על סך 750 ש"ח לזכאי קצבת סעד, קצבת נכות ופנסיונרים.

בנוסף, מי שהכנסתו בשנת 2018 או 2019 הייתה גבוהה מ-651 אלף שקל בשנה לא יהיה זכאי לקבלת מענק על סך 750 ש"ח עבור עצמו, אך גם לאנשים אלה יינתן מענק בסך 500 שקל עבור כל ילד. שנת המס הרלוונטית לבחינה תהיה שנת 2019, ואולם אם אין בידי המוסד את השומה לשנת 2019, הבחינה תיעשה בהתאם לשומה לשנת 2018.

בנוסף, לא כולם יקבלו את המענק באופן אוטומטי. "כיוון שבידי המוסד לביטוח לאומי לא קיימים נתונים לגבי תושבים שאינם מקבלים קצבאות שונות (ילדים, נכות וכד')", נכתב בתזכיר, "ולכן לא ישתלם המענק באופן אוטומטי, מוצע לקבוע כי המעוניין בקבלת המענק יידרש להגיש למוסד בקשה הכוללת את הפרטים הרלוונטיים. בנוסף, כדי להקל את הנטל הבירוקרטי על הזכאים למענק ולפשט את הליך הגשת התביעה למענק, מוצע כי תביעה לקבלת מענק תוגש בטופס מקוון". את הבקשה ניתן יהיה להגיש עד 12 חודשים לאחר שהצעת החוק תתקבל.

נזכיר, כי לאחר הצגת התכנית נפתחו מספר קמפיינים הקוראים לציבור לתרום את כספי המענק לאלו שזקוקים להם. בתוך 24 שעות נאספו למעלה מ-3 מיליון שקלים על ידי אזרחים שתרמו את כספי המענקים לנזקקים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום