שגרירת ארה"ב באו"ם תוקפת: "חמאס ארגון טרור הוא הרס את התקווה"

קלי קרפט נציגת ארה"ב באו"ם נשאה דברים אמש (שלישי) באו"ם ותקפה את החמאס • בדבריה אמרה כי "חזון השלום של טראמפ היה תקווה לנוער הפלסטיני וחמאס כארגון טרור הרס אותו" "אנו מודאגים מהתעוררות הנגיף  בישראל, בגדה המערבית ובעזה" 

מדיני 22.7.2020 | 08:42

טראמפ באו"ם צילום: אמיר לוי, פלאש 90

שגרירת ארה"ב באו"ם קלי קרפט: "חמאס ארגון טרור, הם השתיקו שלום ופריחה עבור העם הפלסטיני"

הנציגה דיברה אתמול באו"ם על המצב בגדה המערבית ובעזה, ותקפה את חמאס שלא נותן תקווה לכם הפלסטיני

נציגת ארה"ב באו"ם: "חזון השלום של טראמפ היה תקווה לנוער הפלסטיני, חמאס הרס את התקווה, אנו מודאגים מאוד מההתעוררות של נגיף הקורונה בישראל, בגדה המערבית ובעזה, במהלך ששת החודשים האחרונים היו יותר מ -15 התאבדויות ומאות ניסיונות בעזה, כמעט 2 מיליון תושבים בעזה הם מתחת לגיל 18 ומגיע להם עתיד אמיתי, לא את המזל שהמנהיגים הנוכחיים הציבו בפניהם."

היא המשיכה לתקוף: "חמאס הרג ופצע מאות אנשים לפני 13 שנה במהלך השתלטותו על פלסטין ועל הרשות הפלסטינית", אמרה קרפט, "הם עוררו אלימות מאז ועד היום, והשתיקו את קול המתינות והחזון, הם השתיקו שלום ופריחה עבור העם הפלסטיני."

הנציג הקבוע של ארה"ב לאו"ם כינה את חמאס ארגון טרור "הממלא תפקיד מרכזי ביצירת ייאוש בעזה, מנצל את החברה האזרחית ופוגע בחופש הביטוי."

"אמנת חמאס קובעת כי אין פתרון לשאלה הפלסטינית אלא דרך הג'יהאד", אמרה. קרפט הוסיפה: "לכן הם רוצים שהעם הפלסטיני ייכנע לתסכול והקונפליקט המתמיד, כדי לממש את חזונו האלים, ולהגשים את שאיפותיו ההגמוניות של נותני החסות, כמו המשטר האיראני, ולא ליצור עתיד של שלום ושגשוג, אין זה מפתיע שצעירי עזה איבדו תקווה כשנפלו למעגל כזה של אי שפיות."

"עלינו להתמקד כיצד להנחיל תקווה בקרב בני הנוער של עזה, הגדה המערבית וישראל, המצב הנוכחי הוא כישלון. עלינו לדון כיצד יש לדאוג לאחריותם של המנהיגים הישראלים והפלסטינים על ישיבה ליד שולחן המשא ומתן", אמרה.

היא אמרה: "למעשה, במקום לדון בדרכים להביא שלום ולשכנע את הפלסטינים להגיע לשולחן הדיונים, אנחנו מדברים יותר על תגובות. ראינו אפשרות לעונש נגד ישראל. אם לא נוכל לערב את שני הצדדים באופן ישיר, הנוער בעזה, הגדה המערבית וישראל ימשיכו לסבול, אני שואלת את כולכם, אילו אפשרויות נוספות נותרו בשלב זה?, האם על המועצה להמשיך בישיבות במשך חודשים?, האם אנו מוכנים ליצור אווירה בה הפלסטינים והישראלים יכולים לפתור את הסכסוכים שלהם? אין חלופה למשא ומתן ישיר בין שני הצדדים."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום