מחאת השמאל; עוד לילה של עימותים בירושלים: 34 מפגינים נעצרו

המחאה מתעצמת: כמידי יום שלישי במחאת השמאל מול ביתו של רה"מ השתתפו אלפים שקראו לנתניהו להתפטר בעקבות האישומים ומחו על כישלונו בניהול המשבר • המפגינים צעדו אל עבר משכן הכנסת, עימותים קשים התפתחו בין המשטרה למפגינים שגררו מעצר של כ-34 חשודים

חדשות בארץ 22.7.2020 | 07:51

מחאת השמאל אמש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אלפים השתתפו הלילה בהפגנה שהחלה בשעות הערב ברחוב בלפור בירושלים מול מעון ראש הממשלה, והמשיכה כצעדה לכיוון הכנסת, זאת למרות שהמשטרה הצהירה שעות לפני ההפגנה כי תאשר את המחאה, אך לא את הצעדה.

בהמשך החלו לצאת חלק מהמפגינים מכיוון רחוב בלפור לכיכר פריז, שם החלו חלקם לחסום את ציר והתנועה ולהתעמת עם שוטרים. לאחר שהמשטרה אפשרה למפגינים במשך מספר שעות להביע את מחאתם תוך חסימת צירי התנועה וקיום תהלוכה, החלו חלק מהמפגינים לגדף את השוטרים ולקרוא להם 'נאצים' תוך שחלקם מפרים את הסדר הציבורי, מפעילים אמצעי כריזה, מהווים הפרעה תוך הקמת רעש לתושבי האזור, ומסרבים לפנות את ציר התנועה לאחר מספר בקשות של המשטרה. בעקבות כך, כוחות המשטרה החלו לפנות הצומת על מנת לפזר את המפגינים, 34 מהם נעצרו.

כוחות משטרה גדולים שהיו ערוכים מבעוד מועד, פרסו מחסומים ואמצעים אחרים במטרה למנוע מההפגנה לגלוש לכיוון מרכז העיר.

כזכור, לאחר המחאה האלימה שהתרחשה במוצאי שבת בירושלים, בה נעצרו 15 בני אדם בחשד שהפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים שהוצבו במקום, המשטרה הודיעה אמש (שלישי) כי לא תאפשר תהלוכה שמתוכננת בסיומה של המחאה מול מעון ראש הממשלה בבירה.

במשטרה ציינו, כי הוגשה בקשה לקיום מחאה בהשתתפות כאלף מפגינים, החל מהשעה 18:00 ועד לשעה 23:00 – מחאה זו אושרה ע"י המשטרה בהתאם לתנאים עליהם חתם מגיש הבקשה. "המשטרה מודעת לכוונותיהם של מפגינים נוספים להגיע למתחם ההפגנה, ואנו נאפשר את קיומה של המחאה לצד המחאה המתקיימת", נמסר.

אלא, שכאמור המשטרה התקפלה, ובסופו של דבר אישרה למפגינים לצאת לצעדה ולחרוג מהאישור שניתן למחאה שקטה, מה שהוביל לחסימות צירים ולעימותים.

עוד קודם לכן הבהירו במשטרה, כי היא מודעת מודעת לפרסומים וההצהרות שפורסמו ברשתות החברתיות על כוונת חלק מהמפגינים לצאת בתהלוכה, שלגביה לא הוגשה בקשה, ועל כן היא לא מתכוונת לאפשר אותה. במשטרה הזכירו למארגנים ולמפגינים, שהמחאה מתקיימת בצל התפשטות נגיף הקורונה, וקוראים לכלל המשתתפים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות ולשמור על ריחוק חברתי בצורה שלא תסכן את בריאותם של יתר המשתתפים והשוטרים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום