הלחץ עבד: הממשלה חזרה בה - המסעדות והבריכות לא יסגרו

בדיון בוועדת הקורונה הודיע יו"ר הוועדה ח"כ זוהר על שינוי בעמדת הממשלה כך שהמסעדות הבריכות וחופי הים לא יסגרו • זוהר הבהיר: "80% מהמסעדנים יכולים לפתוח במקומות פתוחים" • כזכור, מי שהובילה את ההתנגדות לסגירה היא ח"כ ביטון שאף אויימה כי תפוטר

חדשות בארץ 20.7.2020 | 12:15

יו"ר הוועדה מיקי זוהר צילום: עדינה וולמן- דוברות הכנסת

הלחץ עשה את שלו: לאחר ההמלצות שהגישו בוועדת הקורונה אתמול, ודברי יושבת ראש הוועדה חבר הכנסת יפעת שאשא ביטון כי היא לא תאמץ את כל החלטות הממשלה - בממשלה מזגזגים ומשנים חלק מההחלטות.

בדיון ועדת הקורונה הודיע יושב ראש הקואלציה על שינוי בעמדת הממשלה, כך שהמסעדות יהיו פתוחים חלקית כמו גם חופי הים והבריכות.

"אין לנו משהו אישי חלילה נגד יו"ר הוועדה או החברים בוועדה, אלא מתוך חשש אמיתי לבריאות הציבור", אמר יו"ר ראש הקואליציה זוהר בפתח הדיון, "ההחלטה שמתקבלת פה עלולה לסכן ציבור גדול מאד ומשם נובע הוויכוח וגם האירועים הפוליטיים שאנחנו עדים להם".

מיקי זוהר הוסיף, "מטריד את ראש הממשלה שהחלטות בוועדה יסכנו את בריאות הציבור. הגענו לכמעט אלפיים נדבקים ביום. אם נגיע לאלף חולים קשים, האירוע ישתנה דרמטית, מערכת הבריאות תקרוס ולא נוכל להציל חיים. אל תקלו ראש בנגיף, ובלי חיים – גם כלכלה לא תהיה פה".

זוהר הבהיר "נאפשר פתיחת מסעדות בשטחים פתוחים בלבד, והמסעדנים יכולים לחיות עימם למרות הקושי. כ-80% מהמסעדות יכולות לפתוח כך. נתוני משרד הבריאות על מקור ההדבקה איננו מוחלט – כי החולים אינם יכולים להיות בטוחים היכן נבדקו. הפעילות בחדרי הכושר מעצם אופיים הם סכנה להידבקות. נבדוק שיטות ותנאים חדשים לפתיחת חדרי הכושר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום