דו"ח המל"ל מצביע על המספרה האמריקאית: חבשו מסיכות ולא נדבקו

בדו"ח היומי שמפרסם מרכז הידע של המל"ל מובא סיפורה של המספרה האמריקאית: הספרים והלקוחות חבשו מסיכות, ואיש לא נדבק למרות שבמקום שהו חולי קורונה • "שימוש עקבי ונכון בכיסוי פנים הוא כלי חשוב למזעור ההתפשטות"

בריאות 17.7.2020 | 15:26

עוטה מסכה. אילוסטרציה צילום: unsplash

אל תזלזלו במסיכה: דעות המומחים חלוקות האם המסיכה יעילה למניעת הפצת הנגיף, אך לפעמים, כידוע, העובדות חזקות יותר מכל תיאוריה, מלומדת ככל שתהיה. ואכן, בדו"ח היומי המתפרסם בידי המל"ל מובא המקרה שאירע בארה"ב שם חבשו מאות לקוחות שביקרו במספרה מסיכות על פניהם, והממצאים לימדו שלמרות שבמקום שהו חולי קורונה – איש מאלו שחבשו מסיכה לא נדבק, על אף ששהו בחלל סגור יחד עם חולים מאומתים.

בדו"ח המל"ל שפורסם אתמול ואשר מסכם את נתוני התחלואה בישראל, מצוטטת קביעתו של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) המצביע על שהתרחש בחודש מאי האחרון בארה"ב. לפי המדווח, שני ספרים שעבדו במספרה במיזורי שחלו ב-COVID-19, אך עטו מסיכות פנים, גזרו את שיערם של 139 לקוחות במשך כשבוע בערך, ולא הדביקו אף לקוח אחד.

החוקרים הדגישו כי הם לא הדביקו אף אחד מהמעגל השני של הלקוחות ואף אחד מהספרים ומעצבי השער ששהו לצידם שעות רבות ביממה. הספר הראשון עבד עם לקוחות במשך שמונה ימים כשהוא סימפטומטי, ואילו השני שהה אף הוא במספרה כאשר במשך חמשה ימים הוא עם תסמינים.

במרכז האמריקני הסיקו אם כן כי "מסיכות הפנים יעילות. הם מונעים העברת COVID-19 מאלה הסימפטומטיים והא-סימפטומטיים". המסקנה היא ש"יש לאכוף עטיית מסיכות פנים בכל הפעילויות שכוללות התקהלות בתוך חללים סגורים בגלל אוורור לקוי המגביר את הסיכון להעברת הנגיף".

החוקרים סיכמו כי "שימוש עקבי ונכון בכיסוי פנים הוא כלי חשוב למזעור התפשטות SARS-CoV-2 מאנשים טרום סימפטומטיים, א-סימפטומטיים וסימפטומטיים". לדבריהם, "זה ככל הנראה האמצעי היחיד היעיל ביותר לבריאות הציבור שביצענו עד היום".

במל"ל מסכמים את המקרה וכותבים כי "מסתמן שעטיית המסיכות מנעה את הדבקתם של עשרות לקוחות, חרף הסיכון הגבוה להדבקה (חלל סגור; קירבה פיזית ללקוחות). לעומת זאת נמסר כי באותה מסגרת זמנים כאשר אחד הספרים לא עטה מסיכה, בביתו, הוא הדביק ארבעה אנשים שהיו איתו במגע".

והמסקנה העולה לפי המל"ל: "הודעת הCDC על מקרה יוצא דופן זה ממחישה את יעילותן הרבה של המסכות במניעת הידבקות בנגיף ובפרט בחללים סגורים אשר בהם הסיכון להדבקה הינו גבוה, כפי שעלה במחקרים ותיאורי מקרה נוספים. לפיכך, מקרה זה מחזק את חשיבות ההקפדה על עטיית מסכות למניעת הידבקות בחללים סגורים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום