פרסום ראשון • ליאון הגיע להסכמה: הסגר על החרדים לא יוארך

בדיון שנערך היום בעיריית ירושלים בנוגע לצעדים בהם יש לנקוט למגר את התפשטות הנגיף, הגיעו לסיכום עם המל"ל כי הסגר שהוטל על השכונות החרדיות בירושלים לא יוארך • ההחלטה מגיעה לאחר שחלק ניכר מהחולים בשכונות רוממה, קריית צאנז ומטרסדורף הוצאו למלוניות

חדשות בארץ 16.7.2020 | 14:40

משה ליאון צילום: פלאש 90

ראש עיריית ירושלים משה ליאון הגיע לפני כשעה לסיכום עם המל"ל כי הסגר שהוטל על השכונות החרדיות בירושלים לא יוארך, זאת לאחר שחלק ניכר מהחולים בשכונות רוממה, קריית צאנז ומטרסדורף הוצאו למלוניות.

במל"ל שקלו להאריך את הסגר בעוד כמה ימים, אך במאמצים שהפעיל ראש העיר, הגיעו לסיכומים כי הסגר יוסר מחר בשעה 13:00, כשבנוסף לא יוטלו סגרים נוספים על שכונות בעיר ירושלים.

מקודם יותר היום (חמישי), כינס ראש העיר משה ליאון הערכת מצב לאור עלית מקרה תחלואת הקורונה בעיר ירושלים, בה נטלו חלק מנכ"ל העירייה, איציק לארי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק חירום וביטחון, אלישע פלג, סגן ראש המלל, יואל סלוביק, נציגי פקע"ר ירושלים, ד"ר חן זמיר, רופאת המחוז, נציגי משטרת ישראל ונציג משרד הפנים.

בפגישה נדונו מספר רב של נושאים ובהם העליה בתחלואה בשכונות העיר. בתום הדיון, עיריית ירושלים ביקשה מהמל"ל לקבל את הסמכות לטפל בתושבי העיר. העירייה גם דורשת לקבל את הכלים והסמכויות על מנת למגר את הנגיף ככל שניתן, לאור ההכרה עם השטח והבנת הצרכים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש העיר משה ליאון אמר בדיון בין היתר: "במקום לסגור את התנועות, עלינו לרתום אותם למאמץ ולסיוע. הסגירה היא לא פתרון".

מאז תחילת השבוע, עיריית ירושלים החלה בפינוי מאסיבי של חולים לבתי מלון. עד כה, מתחילת הגל השני פונו כ- 500 חולים לבתי מלון. פגיעה בתנועות הנוער - ראש העיר העלה את הסוגיה בפני סגן ראש המל"ל וביקש ממנו לשקול את ביטול הפעילויות בשנית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום