סמוטריץ' דורש לחקור את ניגוד העניינים של השופטים

על רקע שורת תחקיריו של העיתונאי קלמן ליבסקינד על ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון - חה"כ בצלאל סמוטריץ' צפוי להעלות היום להצבעה דרישה להקמת ועדת חקירה • בכיר ביהדות התורה: שוקלים מחדש את הנושא

חדשות בארץ 8.7.2020 | 10:35

כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ צפוי להעלות היום (רביעי) להצבעה דרישה להקים ועדת חקירה מיוחדת שתבדוק את נושא ניגוד העניינים של שופטי בית המשפט העליון.

הנושא עלה לסדר היום לאחרונה בסדרת תחקירים שערך העיתונאי קלמן ליבסקינד על ניגוד העניינים של שופטי בית המשפט העליון, לאחר שלפי הנטען אלו לא דיווחו על אינטרסים זרים שמחזיקים בדיונים בהם הם מקבלים החלטות.

בסייעת הליכוד צפויים לתת חופש הצבעה בדיון ולאפשר לחברי הכנסת להצביע בעד הצעת חבר הכנסת סמוטריץ׳ וכן לאפשר את הקמת ועדת החקירה המיוחדת והחריגה.

בעקבות הודעת הליכוד, גם במפלגת יהדות התורה שוקלים לתמוך בדרישה של חבר הכנסת סמוטריץ', בכיר במפלגה אומר ל'בחדרי חרדים': "אין סיכוי שהליכוד יתמוך בדרישה ואנחנו נתנגד. אנו שוקלים מחדש את הנושא".

יצוין כי מוקדם יותר הבוקר קרא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ לנציגי הסייעות החרדיות לתמוך ביוזמה, "שופטי העליון רומסים באופן שיטתי את זכויות הציבור החרדי. בפגיעה במופעי תרבות בהפרדה, בביטול שיטתי של הסדרי הגיוס שנקבעים בכנסת, ועוד", אמר.

הוא פנה אליהם בקריאה, "היום יכולים נציגי המפלגות החרדיות לאזן את המשוואה ולהצביע בעד הצעתי להקים ועדת חקירה לבחינת ניגודי העניינים של שופטי העליון. מצפה שיצביעו בעד".

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד: "זו פגיעה אנושה בבית המשפט. כחול לבן שהתחייבה לשמור על שלטון החוק נותנת שוב לנתניהו לרמוס את בתי המשפט ביד גסה. ניסנקורן גנץ ואשכנזי שותפים בחופש ההצבעה לביזיון הזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום