דרישה דחופה: לסגור מיידית את בתי הכנסת; "מהווים מוקדי סיכון"

במסגרת המתווה החדש הדורש צמצום נרחב של המשק - הועלתה המלצה דחופה של משרד הבריאות והמל"ל לסגור את בתי הכנסת המוגדרים כ"מוקדי סיכון"

חדשות בארץ 6.7.2020 | 12:39

בבורו פארק מתפללים מהמרפסות צילום: צילום מסך

תכינו את המרפסות: משרד הבריאות והמל"ל יביאו היום לאישור הממשלה המלצה דחופה המבקשת לסגור את בתי הכנסת. לטענת הגופים הללו, בתי הכנסת הפכו ל'מוקד סיכון' לאחר שעד כה נדבקו בהם מאות אזרחים ששהו בהם, ולכן אין מנוס אלא לסגור אותם מיידית. אם ההמלצה תתקבל, אנו צפויים להתעדכן כבר היום על סגירתם של בתי הכנסת.

לטענת המל"ל, בתי הכנסת שהוגדרו עד כה כמוקדי סיכון ב'רמה 6', טיפסו בימים האחרונים והם הגיעו למקום הראשון, לצד המועדונים ואפילו יותר מהאולמות. עם זאת, גם מרכזי התרבות (קונצרטים) ממוקמים באותה רמה, ולמרות זאת כרגע לא נראה שיש היתכנות לסגירת מרכזי התרבות.

לפי המדד החדש, משחקים של ילדים עם חברים, ואפילו תדלוק בתחנות דלק וכן אירוח אצל משפחות ושהיה בבתי מלון, מוגדרת כ'רמת סיכון נמוכה', לפחות בהשוואה למוקדים ה'אדומים' שעליהם נמנים החתונות, בתי הכסת והאיצטדיונים. ביקור בבית ספר, במספרה מוגדרים כ'רמת סיכון בינונית'.

כך או כך, נראה שבמשרד הבריאות נחושים לקדם שורה של מגבלות משמעותיות, הרבה יותר מכפי שהוערך בימים האחרונים. בין היתר ידרשו משרד הבריאות והמל"ל לאשר את סגירת בתי הכנסת, הישיבות, חדרי הכושר, להגביל אכילה במסעדות (20 איש) ולצמצם עוד יותר את התחבורה ציבורית ל-20 נוסעים בלבד לאוטובוס. על פי גורמים במשרד התחבורה, השרה מירי רגב צפויה להתנגד נחרצות לדרישה. עם זאת, המלונות וחופי הים לא צפויים להיפגע ככל הנראה בשלב זה.

נזכיר, כי כבר אתמול הורה האדמו"ר מקרלין סטולין לסגור את כל המוסדות ובתי הכנסת ולחזור לתפילה במרפסות, וזאת במטרה למנוע פגיעה באלו שמוגדרים כאוכלוסיית סיכון ועשויים להגיע לבתי הכנסת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום