דוח המל"ל חושף: חולי קורונה בקפסולות

תמונת מצב: דו"ח המל"ל חושף כי בעולם הישיבות שפועל ע"פ מתווה הקפסולות יש מעט מאוד חולים ומעט יותר במגזר החרדי. במל"ל מותחים ביקורת על ישיבות שפתחו שלא ע"פ המתווה. הנתונים

חרדים 6.7.2020 | 12:28

אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד הדרישה לסגור את הישיבות ירדה מסדר היום, ובצל הרושם השלילי על מצב התחלואה בעולם הישיבות, 'בחדרי חרדים' חושף את הנתון שמוצג במל"ל ומציג את תמונת המצב האמתית.

על פי הדוח, שהוצג בפני כמה מגורמי המקצוע, מתוך 16,889 בחורי ישיבות הלומדים בשיטת הקפסולות רק 18 בחורים נדבקו, בהם 4 בחורים חרדים ו-14 חולים מישיבות בציונות הדתית.

במל"ל מאשימים את הישיבות, "שעשו דין לעצמן ונפתחו ללא הקפדה על מודל הקפסולות, או ללא יישום המודל כלל", בכך שפעלו בחוסר אחריות והביאו למספר גדול של תלמידים חולים, ובכך יצרו רושם קשה וביקורתי כנגד עולם הישיבות.

המספרים נחשפים

במסמך פנימי של המל"ל ממולץ להשאיר את מודל הקפסולות על כנו, "שכן הוא מוכיח עצמו מעבר לכל ספק מחד ומונע תחלואה הנובעת מהסתובבותם של התלמידים בקהילה מחוץ למסגרת מאידך.
וכן, לשקול להגדיל את כמות התלמידים בכל קפסולה וכך, "פחות תלמידים שיסתובבו ברחובות".

עוד מומלץ במסמך שמתפרסם כאן לראשונה, לפעול ל"ביצוע בקרה ואכיפה נרחבת של יישום מודל הקפסולות בישיבות. ישיבה שלא תפעל על פי הכללים - תיקנס ותיסגר מיידית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום