הקמפיין החדש לקטיעת שרשרת ההדבקות

מטה ההסברה של משרד הבריאות למגזר החרדי יוצא למאבק בנמנעים מבדיקות | נבדקת? עצרת! - הקמפיין החדש לקטיעת שרשרת ההדבקה

בריאות 6.7.2020 | 07:36

אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לא תעמוד על דם רעך: בעקבות העלייה התלולה בתחלואה בנגיף הקורונה וגורמים אינטרסנטיים המטעים את הציבור וממליצים על הימנעות מבדיקת הקורונה, בין היתר בתואנה כי הבדיקות גורמות לסגר על האיזור בו מתגוררים החולים - יוצאים במטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות בקמפיין מיוחד להעלאת המודעות סביב החשיבות של ביצוע הבדיקה.

"אם יש סיכוי קל שנדבקת בקורונה, מוטלת עליך האחריות למנוע את ההדבקה הבאה וסיכון חיי הזולת" נכתב במודעה שמתפרסמת החל מהיום בעיתונות, ברדיו, במודעות הרחוב ובמדיות משלימות.

עוד נכתב במודעה: "אמנם זה לא נעים להכניס אחרים לבידוד, אבל בלי להחלים לחלוטין וקבלת 2 תשובות שליליות, כל מפגש עם אדם נוסף הופך למסוכן. זכור! נבדקת? עצרת את שרשרת ההדבקה. שומרים על ההנחיות: חובשים מסכה, שומרים מרחק 2 מטר, מקפידים על היגיינה ונמנעים מהתקהלויות".

באחרונה החלו גורמים בשוליים להפיץ בחוסר אחריות מידע מטעה לפיו מי שחש תסמינים יכול לבודד עצמו לתקופה בת 30 יום מבלי להיבדק. במשרד הבריאות מבהירים כי מדובר בהתנהלות חמורה שכן מבלי בדיקה לא ניתן יהיה ליצור קשר עם מי שבאו במגע עם החולה עד לרגע בו חש תסמינים, ויתכן שהם נדבקו ומדביקים אחרים בכל רגע נתון אנשים נוספים. כמו כן, גם לאחר 30 יום לא בהכרח שהנגיף עזב את החולה ורק בדיקת PCR רגישה יכולה לשלול את קיומו – עד אז כל מפגש עם אדם הוא פוטנציאל הדבקה מסכן חיים.

גם מי שנמנעים מתוך מטרה להפחית את כמות החולים המאומתים ולמנוע סגר, מונעים מאינטרס של נוחות אישית מבלי להבין את הסכנה העצומה שהם מביאים על הציבור כולו. הקמפיין זכה לברכתם ועידודם של גדולי ישראל מכל החוגים והעדות ובימים הקרובים ילוו אותו תיעודים יחודיים של רבנים, דיינים, ראשי ישיבות ומורי הוראה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום