סקר חדש: הליכוד יורדת ל-38; החרדים 17; העבודה נמחקת

סקר מנדטים שמתפרסם הבוקר מעריך כי לו הבחירות הבאות היו מתקיימות היום בצל הקורונה, היה הליכוד עדיין מוביל כמפלגה הגדולה ביותר. מפלגת 'העבודה' שמייסדיה היו מבוני הארץ לא עוברת את אחוז החסימה ונמחקת מהמפה הפוליטית • יש עתיד מתחזקת, לעומת כחול לבן שנחלשת

פוליטי 3.7.2020 | 07:18

ספירת הקולות צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בחודשים האחרונים חווה מדינת ישראל את אחד המשברים הקשים ביותר שידעה - מגיפה עולמית משתקת את המשק, מעל מיליון בני אדם נטולי עבודה והממשלה החדשה מתמודדת עם חוסר יציבות שלטונית. ועם זאת, נראה שמבחינה פוליטית, על הציבור בישראל כל זה לא באמת משפיע: המפלגה המובילה היא עדיין הליכוד. מסקר חדש שביצענו כאן ברדיו 103fm עולה כי רוב הציבור עדיין תומך במפלגת הליכוד כמפלגת השלטון.

עם זאת, על פי הסקר עולה כי מפלגת השלטון חוותה ירידה קלה ואיבדה שלושה מנדטים מהסקר האחרון. נתון מפתיע נוסף מראה כי מפלגת העבודה נעלמה כליל מהסקר ולא עברה את אחוז החסימה כלל. מהסקר שבוצע עבור התוכנית של ניסים משעל, נשאל הציבור: "לו היו מתקיימות היום בחירות לכנסת, לאיזו מפלגה הייתם מצביעים?".

מהסקר, שביצע פרופ' יצחק כ"ץ, ממכון 'מאגר מוחות', עולה כי במקום הראשון נמצאת מפלגת הליכוד עם 38 מנדטים מהציבור. מיד אחריה 'יש עתיד-תלם' עם 17 מנדטים, אחריה הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים, ו'כחול-לבן' עם 10 מנדטים.

נתניהו וגנץ במליאה. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

את המקומות הבאים תופסות ימינה וש"ס כל אחת עם 9 מנדטים, 'יהדות התורה' עם 8 מנדטים, 'ישראל ביתנו' עם 8 מנדטים ומרצ עם 6. העבודה, כאמור, לא עברה את אחוז החסימה.

עם זאת, במסגרת הסקר, הנשאלים נדרשו לענות על שאלה נוספת אשר אינה מציגה את התמיכה בליכוד בצורה חד משמעית. השאלה: "היועץ המשפטי לממשלה דחה בקשה של ראש הממשלה לקבל ממקורבו ספנסר פרטרידג' סך של 10 מיליון שקלים לכיסוי הוצאות המשפט. האם את/ה בעד או נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה?".

על תשובה זו ענו רוב הנשאלים בחיוב - תמיכה מוחלטת של 64% מתוך כלל הנשאלים בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה. 36% האחרים התנגדו להחלטת היועץ. כלומר, על אף שרוב הציבור, על פי הסקר, היה מצביע כעת לליכוד, לא בהכרח מדובר בתמיכה בנתניהו, שהרי השאלה השניה מראה כי קיימת בציבור התנגדות לדרישתו של ראש הממשלה לקבל מימון להוצאות משפטו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום