איגוד עובדי התחבורה מעדיף לוותר על דמי נסיעה מאשר שקשישים יצטרכו לסכן את עצמם

צעד שישמור הן על בריאות הציבור ונהגי האוטובוסים מפני נגיף הקורונה, והן יסייע כלכלית לאוכלוסיות מוחלשות • אבי אדרי: “אין סכום שבעולם ששווה סיכון חיי אדם וחשיפה מוגברת של נהגים למגיפת הקורונה”

רכב ותחבורה 2.7.2020 | 18:42

קשישים בקורונה | צילום: יהונתן סינדל, פלאש 90

במשך לידיעה שפרסמנו לגבי בקשתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב לגבי אפשרות תשלום במזומן לקשישים ועיוורים קרא יו”ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, לתת פטור מגביית כסף מזומן בתחבורה ציבורית, כל עוד משבר הקורונה בעיצומו. במכתב ששלח אדרי לשרת התחבורה מירי רגב ולשר האוצר ישראל כץ, התייחס אדרי להנחיית משרד התחבורה לפיה תתאפשר גביית מזומן מקשישים וממלווים של עיוורים.

“אנחנו מבינים ומכבדים את ההחלטה בצד האנושי, אבל מבקשים להסדיר אותה בצד הבריאותי”, כתב אדרי והוסיף: “אין סכום שבעולם ששווה סיכון חיי אדם וחשיפה מוגברת של נהגים למגיפת הקורונה”. בהקשר זה הדגיש אדרי כי ארגון הבריאות העולמי המליץ להימנע משימוש בכסף מזומן מאחר שהדבר נמצא כמאיץ להתפשטות נגיף הקורונה, ובנוסף הזכיר כי פסק-דין שניתן לאחרונה בביה”ד האזורי לעבודה בת”א שיחרר את עובדי אגד מגביית תשלום במזומן מנוסעים.

עוד ציין אדרי כי מבדיקה ראשונית שנעשתה באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית לקשישים זניחה ביותר ועומדת על 2.5-3 שקלים בלבד לנסיעה. “הרשו לנו להציע לכם לשחרר את הקשישים ו/או את המלווים לעיוורים מכל תשלום בגין נסיעה בתחבורה ציבורית, ובכך לשמור בצד אחד על בריאות הציבור, ובצד השני לסייע כלכלית לאוכלוסיות מוחלשות”.

בסיום מכתבו כתב אדרי לרגב ולכץ כי “מהיכרות אישית עם שניכם, אין לי ספק שפנייתי זו תקבל את המענה הראוי וההגון ביותר. מפאת החשיבות העליונה במניעת התפשטות מגיפה הקורונה בכלל ומניעת הידבקות נהגים בתחבורה הציבורית בפרט, אבקשם לפעול להסדרת הנושא בדחיפות”.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום