הפרופ' מתריעה: הצוותים תשושים ושחוקים""

פרופ' סיגל סדצקי הממונה על בריאות הציבור מתריעה במכתב למנכ"ל משרד הבריאות החדש מפני קריסת מערך החקירות האפדמיולוגיות | היא דורשת ממנו תקנים ל-260 אחיות ורופאים נוספים המומחים לחקירות אפדמיולוגיות

בריאות 2.7.2020 | 22:47

מעבדת בדיקות קורונה של מאוחדת בלוד צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

ראש שירותי בריאות הציבור, פרופסור סיגל סדצקי, פנתה במכתב למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, ובו היא מזהירה כי המערך האפדמיולוגי בישראל על סף התמוטטות. כך פרסמה הערב (חמישי) לראשונה כתבת הבריאות קטי דור ב'חדשות הערב' של 'כאן 11'.

במכתב מפרטת פרופ' סדצקי כי החקירות האפדמיולוגיות הן אחד הכלים לעצור את ההתפשטות ואת שרשראות ההדבקה, אך כרגע ישנם פחות מ-50 תקנים של רופאים ואחיות אפדמיולוגים, כשחלק מהתקנים לא מאוישים בגלל תנאי שכר. עוד ציינה פרופסור סדצקי כי יש עוד 252 אחיות בבריאות הציבור שהוכשרו לעבודה.

סדצקי כותבת למנכ"ל המשרד כי "כל הצוותים עובדים ללא לאות בהקרבה כבר חצי שנה במחיר בריאותי ורגשי כבד למאמץ למיגור הקורונה". היא דורשת ממנו תקנים ל-260 אחיות ורופאים נוספים המומחים לחקירות אפדמיולוגיות, כדי להיות מסוגלים להתמודד עם מניעת התחלואה והתמותה בישראל.

"כרגע, בניגוד לתחילת המגיפה, הצוותים תשושים ושחוקים", מציינת ראש שירותי בריאות הציבור במכתבה למנכ"ל ומוסיפה כי "בזמן הסגר החקירות היו פשוטות יותר. לכל חולה היה מספר קטן של מגעים. היום יש מאות מגעים לכל חולה ומקומות שצריך לתחקר. האוכלוסייה הנחקרת נמצאת במצב רגשי וכלכלי קשה והרצון להימנע מבידוד גורם לירידה ברצון לשתף פעולה בחקירה. צריכים להיות ערוכים למצב קבוע בטווח הבינוני והארוך", כך במכתב שנחשף ב'כאן 11'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום