נתניהו בהצהרה: חייבים לשנות כיוון כאן ועכשיו; חוזרים להגבלות

בעקבות הזינוק במניין הנדבקים - כמה מאות נוספים מידי יום, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מסרו הערב הצהרה לאזרחים, במהלכה שבו וביקשו את שיתוף הפעולה של האזרחים לאכיפת התקנות והכריזו על הגבלת התקהלויות עד 50 איש כולל חתונות | צפו

בריאות 2.7.2020 | 20:32

בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת ואמר, "משבר הקורונה ממשיך להכות בעולם, יש 200,000 נדבקים מסביב לגלובוס. היו מי שהקלו ראש ואמרו שהנגיף יעלם - זה התברר כלא נכון. הנגיף עדיין פה בגדול".

נתניהו הזכיר, "אמרתי שפתיחת הכלכלה מותנת בהקפה על הנחיות הבריאות, מסיכה, מרחק והיגנה, אנחנו בשיגרת קורונה. אנחנו מחפשים כל הזמן את נקודת האיזון, מחד כמה שפחות הדבקה מצד שני כמה שיותר לעזור לכלכלה".

"זה ביידים של כולנו, אם נקפיד על כללי ממ"י (מסיכה, מרחק, ידיים) נתגבר על הנגיף".

 

לדברי ראש הממשלה: "אנחנו עומדים עם כמעט 1000 נדבקים ביום, בשיא הקודם עמדנו על כ-750 חולים. הנתונים האלה הם חדים ואינם משאירים בידנו שום ברירה. חייבים לחזור למדיניות של מגבלות כדי לשטח את העקומה".

"אני לא רוצה להגיע לאותו סגר כמו שהיינו", אמר נתניהו בהצהרה, "צריך לומר את האמת - חייבים לשנות כיוון כאן ועכשיו, הנגיף לא מתחשב בנו, כשיש לו הזדמנות הוא תוקף. אסור לעצום עיניים. צריך להתאים את המלחמה לאויב".

הוא עדכן כי "החלטנו הערב על מגבלות התכנסות ואירועים בברים ובכינוסים עד 50 איש במרחב הסגור ואירועים אחרים עד 20 איש, זה כולל אירועים גם בבית". עם זאת אמר ראש הממשלה: "איננו משנים דבר בעבודה, בתחבורה ובקניונים, שהם עובדים לפי תו סגול".

"אני יודע שזה לא פשוט, זה לא קל. אבל זה בידינו. יש התפתחות מעניינת בניסיון להגיע לחיסון או תרופה".

לסיום אמר ראש הממשלה: "הקורונה היא לא עניין של זבנג וגמרנו, זה קרב קשה שיקח עוד זמן. כפי שנקרא בתורה בשבת הקרובה הֶן־עָם֙ כְּלָבִ֣יא יָק֔וּם וְכַאֲרִ֖י יִתְנַשָּׂ֑א, יחד נעמוד ויחד ננצח".

בפרק שאלות העיתונאים, התייחס ראש הממשלה למתיחות מול 'כחול לבן' ואמר: "מפקד בקרב מוביל, לא יכול להיות שהמח"ט דבר אחד, הסמח"ט יגיד דבר אחד ומפקדי הגדודים, כל אחד יגיב בא נלך ימינה, בא נלך שמאלה - זה לא הולך, אתה קובע קו, הוא אף פעם לא מושלם, אבל זאת תוכנית הקרב והולכים איתה".

"זה מה שצריך לעשות - ממשלת אחדות, לייצר מקומות עבודה או לשמור עליהם, לשמור על הכלכלה וכמובן לשמור על החיים ועל הבריאות. זו הציפייה שלי ולא שום דבר אחר, ככה זה צריך לעבוד ואני מקווה שזה יעבוד ככה בהמשך".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בהצהרה לתקשורת אחרי ראש הממשלה: "זוהי שעת חירום - מלחמת שלום האזרח. כפי שצוין כבר אנחנו בעלייה מאוד מדאיגה של הנדבקים החדשים. אמרו שהאוכלוסיה שנדבקת היא צעירה ואין מה לדאוג. זה התברר כלא נכון. בימים האחרונים יש עליה גם בחולים הקשים. במהלך כל חודש יוני קיבלנו 103 חולים קשים בבתי החולים. ביממה וחצי של יולי ישנם כבר עשרה חולים קשה".

"אבל אני לא מאבד תקווה", אמר השר אדלשטיין, "אני מאוד רוצה שנגיע למצב של לא שגרת קורונה, אלא פוסט קורונה: דברים פשוטים, חופשה, לחבק את סבא וסבתא, להיות בלי מסכה. אם נעשה את כל מה שצריך יחד - נוכל גם לזה. יכולנו לאתגרים גדולים. גם זה בעזרת ה יהיה מאחורינו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום