דרעי התנגד: עד 50 מתפללים בבתי הכנסת

לאחר שקבינט הקורונה המליץ על שורת צעדים והגבלות, בשעה זו מכונסים שרי הממשלה לאישור ההחלטות שיגבילו את ההתקהלויות במרחב הציבורי, כולל אולמות אירועים, בתי אוכל ובתי כנסת | גנץ מציע פתרון לקיום חתונות | ל'בחדרי' נודע כי דרעי הוביל התנגדות לאפליית בתי הכנסת

בריאות 2.7.2020 | 19:11

ישיבת ממשלה באמצעות וידאו צילום: חיים צח, לע"מ

קבינט הקורונה קיים הערב (חמישי) דיון ממושך בנושא הטלת מגבלות וצמצום ההתקהלויות באירועים, מסעדות ובתי כנסת - בשעה זו מתכנסים שרי הממשלה לדיון דחוף לאשר את ההחלטות.

בין המגבלות שהוצעו, איסור התקהלות במרחב הסגור, החלטה שתשפיע גם על בתי הכנסת ושמא על מוסדות נוספים, בנוסף יוטלו מגבלות קיום אירועים וחתונות עד 50 איש, שיכנסו לתקוף מייד עם אישור התקנות בוועדת הקורונה בכנסת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שר הפנים אריה דרעי הוביל את ההתנגדות לצמצום התקהלויות בבתי הכנסת ובעקבות דרישתו בתי הכנסת יהיו פתוחים עד 50 מתפללים. השר דרעי אמר בדיון: "לא יכול להיות שמועדונים ומסעדות יהיו 50 איש ובית כנסת ששם לא אוכלים ומקפידים על ההנחיות יהיו סגורים איפה ההיגיון?".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון הקבינט: "מחיר הטעות בבריאות ובכלכלה כאחד יכול להיות קשה מאוד. נטיל את ההגבלות ההכרחיות המינימליות כדי לעצור את התפשטות המגפה ולשמור על הכלכלה. נדאג לשפות כל מי שיפגע".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר בדיון: "פיקוד העורף הוא מערכת שנולדה לפעול באירועים כמו זה שאנחנו נמצאים בו. כל עניין האופרציה חייב לעבור לפיקוד העורף ולמשרד הביטחון. אנחנו נדרשים לעבור למודל הפעלה שהחלטות מדיניות מתקבלות בקבינט, משרד הבריאות מגדיר את הרגולציה ומשרד הביטחון הוא הגורם המבצע".

גנץ אף הציע פתרון לקיום חתונות ואמר: "התו הסגול לא רלבנטי לאולמות אירועים. אני מציע שנפתח תו לבן שיסדיר אירועים גדולים בחוץ תוך פיקוח הדוק. זו עבודת מטה שאני מציע להתחיל כבר היום".

שר הבריאות יולי אדלשטיין העביר ביקורת בקבינט הקורונה על שר הביטחון בני גנץ ואמר כי "פיקוד העורף וקציני וחיילי צה"ל שותפים יקרים שלנו. אבל כשאני רואה את ההודעות על הצורך בהעברת סמכויות ממשרד הבריאות, בלקסיקון שלי זה לא נקרא להיכנס מתחת לאלונקה. זה נקרא פוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל".

בתוך כך, בשעה 20:30 ימסור ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה מיוחדת לאזרחי ישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום