המשטרה סגרה את התיק לעובד העירייה החרדי

פרקליטות המדינה הגישה את תשובת המשטרה לבית המשפט בעקבות העתירה שהגיש עובד חרדי בעיריית אלעד בדרישה לסגור את התיק שנפתח כנגדו מחוסר אשמה, במטרה למנוע את פיטוריו • המשטרה בחרה לסגור את התיק - לאחר שהוא כבר פוטר. עורך דין אשר אוחיון: "זאת רשלנות של המשטרה"

חדשות בארץ 2.7.2020 | 16:13

דרכונים מזויפים צילום: דוברות המשטרה

לאחר הפרסום ב'בחדרי החרדים' - השיבה המשטרה את תשובתה לבג"צ, בנוגע לעובד החרדי בעיריית אלעד, שנעצר בחשד שקיבל לידיו דרכונים מזויפים. 

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים': עובד חרדי בעיריית אלעד, שנגדו נפתחה חקירה בחשד לקבלת מעטפה שבתוכה היו דרכונים מזויפים, עתר לבג"צ בטענה כי המשטרה מתעמרת בו ומסרבת לסגור את התיק, למרות שברור שהמעטפה שקיבל לא הייתה ממוענת אליו.

העובד, שעמד בפני פיטורים מעבודתו בעירייה, לאחר שכבר הוזמן לשימוע, מאחר והנהלים לא אפשרו לו את המשך העבודה בעירייה בעקבות התיק הפלילי, דרש לסגור את התיק נגדו באופן מיידי. אלא שלמרות שהיה רגע לפני פיטוריו, המשטרה דחתה את תשובתה לבית המשפט לאחר תאריך הפיטורין, כך שהעובד נותר ללא עבודה.

בעתירה שהגיש עו"ד אשר אוחיון בשמו של העובד, ביקש מבית המשפט העליון להורות למשטרה לנמק מדוע לא תסגור את התיק מחוסר אשמה. תיק שנפתח כנגדו על לא עוול בכפו.

כפי שמתאר בעתירה, העותר הוא בן 50 ואב לשישה ילדים, אשר עבד לפרנסתו כמתכנן במשרד אדריכלות, "אתרוג אדריכלים" בבני ברק. כחלק מתפקידו היה העובד מקבל דברי דואר עבור המשרד ועבור חברה נוספת הפועלת באותו המשרד. לפני 15 חודשים ביום 10/3/2019, הגיע שליח ממשרד שליחויות D.H.L  למשרד בו הוא שהה ומסר לו מעטפה המיועדת למסירה לאחיו של מנהל המשרד בו הוא הועסק.

בהמשך מתואר כי ברגע שהעובד קיבל לידיו את המעטפה, שאינה ממוענת אליו כלל, נכנסו למשרד בלשי המשטרה ועיכבו אותו לחקירה , בסיומה הוא שוחרר בערבות. במהלך חקירתו שהתקיימה כבר במשרד, הודיע העובד לבלשים כי אין לו כל קשר למעטפה והוא אינו יודע כלל מהו תוכנה וכי בסך הכל הוא קיבל את המעטפה מהשליח של משרד השליחויות על מנת להעבירה לנמען.

"רק במסגרת חקירתו במשטרה נודע לעותר שהמשטרה חושדת שמעטפה שמוענה לנמען מכילה דרכונים מזויפים", נכתב בעתירה.

עורך דין אוחיון כותב בעתירתו כי "פעולתו תמת הלב לחלוטין של העותר ברורה כשמש לכל בר דעת. ברור שכל אדם אחר במקומו של העותר היה פועל בדיוק כמוהו בתום לב גמור".

העתירה מתארת את השתלשלות העניינים: "בשלהי שנת 2019 התקבל מרשי לעבודה בעיריית אלעד ויועד לשמש כמפקח מתכנון והבנייה, בין יתר התנאים להסמכת מפקח, הם שיש לקבל את הסכמת משטרת ישראל לכך. בסוף שנת 2019 הודיעה  משטרת ישראל לעיריית העיר אלעד כי היא מתנגדת להסמכתו של העותר כמפקח וזאת בשל התיק הפלילי שנפתח נגדו"

"מייד עם היוודע דבר התנגדות משטרת ישראל, פנה מרשי בדחיפות למשטרה וביקש לסגור את התיק נגדו כדי למנוע עוול קשה ולא מוצדק כלפיו", נאמר.

"פרנסתו של העותר, אישתו וששת ילדיו", מציין עורך דין אוחיון בעתירתו, "עומדת כעת בסכנה גדולה. ברור כשמש שהתיק שנפתח נגד העותר ייסגר בסופו של דבר. אלא שהמשטרה, מטעמי נוחות ומתוך התנכרות לצרתו של העותר, מעדיפה להמתין עם החלטת סגירת התיק נגד העותר כדי שלא לפצל את החלטותיה בנוגע לכל מי שנחקר בפרשה, בין שיש לו בה יד ורגל ובין שאין לו בה אף לא קצה ציפורן שחוקה".

כאמור, כעת השיבה המשטרה כי החליטה לסגור את התיק בחוסר אשמה. "באופן הזה", אומר עורך דין אוחיון ל'בחדרי חרדים', "המשטרה סוגרת תיקים באופן נדיר, רק במצבים שבהם ברור שהחשוד אינו קשור לביצוע העבירה". 

"זאת רשלנות של המשטרה", הוא קובע. "זה משקף בעצם את ההודאה של הפרקליטות ברשלנות המשטרה. "אם בתוך שבועיים המשטרה החליטה לסגור את התיק בחוסר אשמה, משהו שהיה אפשר לעשות בשעתיים,  מעיד על כך שהיה צריך לעשות את זה הרבה קודם. המשטרה התעלמה מסבלו של האזרח תוך התעלמות ברורה מהנזקים שנגרמו לו, כשהיה ברור שהוא פעל מתום לב גמור. לא היה שום הצדקה להחזיק את התיק כל כך הרבה זמן. מה שאומר שכל מעצרו, והפיטורין שבאו לאחר מכן היו לחינם, היא לחינם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום