ח"כ אזולאי לחברת החשמל: הפסיקו להפלות עובדים חרדים

בעוד הרובעים החרדיים באשדוד תחת סגר, מגלים התושבים שמתגוררים באזורים שהוכרזו כ'איזור מוגבל' שהם אינם יכולים להגיע לעבודה בחברת החשמל, למרות שאינם חולים או חייבים בבידוד • ח"כ הרב ינון אזולאי פנה לסמנכ"ל חברת החשמל: "הפליה מכוערת שכולה נובעת מההסתה החמורה נגד הציבור החרדי"

חדשות בארץ 2.7.2020 | 16:37

הסגר באשדוד צילום: פלאש 90

הסגר כבר החל לחלחל ולהגיע גם לאזורים שאינם 'אזורים מוגבלים': לאחר שנודע כי עובדים חרדיים שביקשו להגיע ולעבוד בחברת החשמל גילו שאינם יכולים להגיע לעבודה בשל החשש שהם ידביקו את חבריהם לעבודה, פנה ח"כ הרב ינון אזולאי במכתב לסמנכ"ל חברת החשמל, בו ביקש ממנו כי ידאג לביטול האפליה שפוגעת בעובדים.

השבוע, לאחר שנודע כי הממשלה הכריזה על הרובעים החרדיים באשדוד כ'אזורים מוגבלים', ביקשו כמה עובדים חרדיים העובדים בחברת החשמל להגיע למקום עבודתם כרגיל, אך הם גילו להפתעתם שהם אינם יכולים להתייצב בעבודה. הסיבה, כך הבהירו להם בחברה, היא משום שהם מתגוררים ב'איזור מוגבל' וקיים חשש שהם יגרמו להדבקה.

בעקבות האירוע פנה ח"כ הרב ינון אזולאי לסמנכ"ל חברת החשמל, אורן הלמן, במכתב שבו הוא דורש במפגיע לאפשר את הגעתם של העובדים לעבודה. תחת הכותרת "הפלית עובדים מאזורים מוגבלים בחברת החשמל לישראל" מתריע הרב אזולאי כי "לאור ההכרזה על האזור כאזור מוגבל ולאור ההסתה הפרועה המתנהלת בתקשורת, נוצרה תופעה חדשה כאשר מעסיקים רבים חוששים להעסיק עובדים חרדים ובעקבות כך הודיעו לעובדיהם שלא להגיע למקום העבודה".

לדבריו, עובדים אלו, על אף שהם מאזורים מוגבלים, לא נאסר עליהם לצאת מפתח ביתם ו/או לצאת מהאזור המוגבל כל זמן שאינם חולים מאומתים ו/או החייבים בבידוד כהוראת משרד הבריאות. והוא מבהיר: "הכרזה על אזור מגורם כאזור מוגבל לא הופך אותם למצורעים ועל כן, אין כלל מקום להורות לעובדים אלו על יציאה לחופשה או שלא להגיע למקום העבודה".

ח"כ הרב אזולאי מציין כי "פנו אלי הבוקר עובדים חרדים מהעיר אשדוד המתגוררים באזור שהוכרז כאזור מוגבל ואשר עובדים בחברת החשמל לישראל, בטענה כי התקשרו אליהם מהנהלת החברה והודיעו להם שלא לבוא למקום העבודה. צויין כי זו הוראה גורפת לא לקבל לעבודה עובדים המתגוררים באזורים מוגבלים". מאחר והדבר מהווה, לטענתו, "הפליה מכוערת שכל כולה נובעת מההסתה החמורה נגד הציבור החרדי", הוא מבקש לכן מחברת החשמל לחזור בהם מההודעה כאמור ולהורות במיידי על החזרת העובדים למקום העבודה.

נציין כי בשבוע שעבר, לאחר שנודע על האפליה, פנה ממלא מקום ראש עיריית אשדוד אבי אמסלם לחברת החשמל בעניין. מהחברה נמסר אז בתגובה כי "חברת החשמל פועלת על פי הנחיות מחמירות לשמירה על בריאות הציבור, עובדי החברה ועובדי קבלן כאחד. לא יעלה על הדעת שעובדים משכונות אשר המדינה קבעה כי מהוות מוקד להדבקה, יכנסו לעבוד במתחמים המוגדרים כקריטיים לאספקת החשמל למשק. עם כל הרצון וההבנה, במקרה זה אנו דוחים מכל וכל את הטענות ומצפים משליחי ציבור לסייע ולתמוך בהתנהלות אחראית. חברת החשמל נוקטת מדיניות אחראית כספק שירות חיוני ומחוייבת להמשיך ולפעול כך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום