עכשיו זה הזמן לשמור: אל תתקרבו לסבא וסבתא

הסכנה שנשקפת למבוגרים היום חמורה בהרבה מאשר בגל הראשון. אז נזהרנו, היום קיים חשש שכל אחד מאיתנו נושא את הנגיף ולכן הזהירות שצריך לנקוט והמרחק שחייבים לשמור מהמבוגרים - חושבים פי כמה 

בריאות 2.7.2020 | 17:48

אילוסטרציה צילום: pixabay

סבא וסבתא מסוגרים בבית מזה שלושה חודשים, אך לצערנו מתברר שהזמן לא עשה את שלו: ככל שעוברים הימים, כך הסכנה שנשקפת להם רק הולכת ומתעצמת. בימים אלו, מה שנדרש מעמנו, אלו שלא משתייכים לקטגוריית המבוגרים, הוא פשוט להיזהר. להיזהר, ולהשגיח על סבא וסבתא.

עכשיו כבר ברור שהקורונה כאן, והיא מכה בעוצמה. המספרים שאנו נחשפים אליהם כעת, בפרט בריכוזים החרדיים, הם מספרים מבהילים בכל היבט. מבחינתנו הם אומרים דבר אחד: היכן שלא תלכו, קיים חשש יותר מסביר שתפגשו במישהו 'חיובי', כשהמונח חיובי הוא ממש לא בהקשר חיובי.

 

מי שאמור להסיק מסקנות הם מי שנמצאים בקטגוריית אוכלוסיית הסיכון, כשהכוונה היא ממש לא רק למבוגרים. אמנם, גם המבוגרים משתייכים לקטגוריה הזו, אך גם חולים כרוניים הסובלים מסוכרת, מחלות אוטואימוניות, אפילו מעשנים ובעלי משקל עודף – גם צעירים בגילאי העשרים – נמצאים בסיכון מוגבר לחלות בצורה קשה, כפי שכבר הספקנו לראות בגל הקודם.

אלו אמנם אמורים להיזהר, אך אנו נדרשים להשגיח. כל אחד מעמנו נדרש להגביר ערנות, לא להתקרב להורים או לסבים המבוגרים, אך בה בעת גם לא לצאת לרחוב אם רק ישנו חשש לכך שהייתה חשיפה לחולה מאומת או אפילו אם בבית ילד בבידוד. כל מגע כזה עשוי חלילה להסתיים באסון.

מה שחשוב הוא להפנים את העיקרון: בגל הקודם היו פחות נדבקים, וגם הזהירות הייתה רבה יותר. הצעירים לא יצאו מהבית במשך ימים ארוכים, וכך גם המבוגרים. היום אנו נמצאים במצב שונה: המבוגרים כבר יוצאים פה ושם מהבית לרחוב, והרחוב – הוא הפך למסוכן בהרבה. סטטיסטית, כל עובר אורח שני עשוי לשאת עמו את הנגיף, ולהפיץ אותו הלאה.

ולכן, שימו עין על סבא וסבתא. תבואו לבקר אותם וכמה שיותר, אבל ממרחק, עם מסיכות ולא להתקרב, ובעיקר למנוע מגע עם הילדים שמסתמנים כמפיצי הנגיף המרכזיים. לא חיבוקים, לא נשיקות ואפילו לא לחיצת יד. דווקא משום שהם כה חשובים לנו, חייבים לשמור מרחק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום