המודיע תוקף: לציבור החרדי אין אמון; "לא הולכים להיבדק"

"דמו של הציבור החרדי אינו הפקר": בעקבות הסגרים הסלקטיביים - עיתון המודיע במאמר חריף כנגד משרד משרד הבריאות והמל"ל וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו 

חרדים 2.7.2020 | 09:11

חרדים באלעד צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בעיתון 'המודיע' יוצאים הבוקר (חמישי) במאמר חריף כנגד משרד משרד הבריאות והמל"ל וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הסגרים הסלקטיביים שנעשו על הציבור החרדי. העיתונאי יעקב רייניץ מגולל בטורו בעיתון וכותב כי, "דמו של הציבור החרדי אינו הפקר".

"בגל הראשון של הקורונה כיוונו במל"ל את האש לעבר הציבור החרדי, לא מעט גם בזכות פעילות מאחורי הקלעים של ראש הממשלה שנחשב למומחה למצוא אשמים שלא קוראים להם "בנימין נתניהו", וכל הזעם הציבורי הופנה כלפי הציבור החרדי. הסגר הבוטה שהוטל על בני ברק ללא שום הכנה של עבודת מטה אלא רק כדי לסמן את "השעיר לעזאזל", פגעה קשות בדימוי של הציבור החרדי. בתי החולים סימנו אותנו עד כדי שאלות של פיקוח נפש, ובפן הכלכלי עד היום העסקים בבני ברק לא התאוששו כתוצאה מכך".

הדברים גרמו למשבר כלכלי חמור לדברי רייניץ, "עקומת המכירות בחנויות צנחו משמעותית שכן אנשים מחוץ לעיר כבר מגיעים בהיקפים קטנים יותר. אין כמעט עסק בבני ברק שלא נפגע כתוצאה מהסגר שהוטל לפני כשלושה חודשים ולא מעט מהם הגיעו לפשיטת רגל – והכל כתוצאה מהחלטה פזיזה שהמל"ל, בגיבוי של נתניהו, דחפו לשם".

"הסגר, כך התברר למפרע, היה מיותר לגמרי. כתושב העיר יכולנו להעיד כי שבוע לפני הטלת הסגר, רחובותיה של העיר שממו. מי שלא היה חייב לצאת, נשאר ספון בבית. הסגר רק גרם לנזק אדיר לתושבי העיר.  זה נכון גם לגבי הסגר שהוטל על שכונות בירושלים ובית שמש".

"בסיכומו של האירוע התברר כי שיתוף פעולה עם ראשי העיר להוצאת החולים מהבתים למלונות והגברת האכיפה, הוא הדבר הכי יעיל לקטיעת קצב ההדבקה, אבל כשצריך "דם" לתקשורת אין כמו להסיט את האש לכיוון הציבור החרדי. לסחורה הזו תמיד יהיו קונים.

איכשהו הציבור החרדי בלע את העלבון והפך להיות לציבור הכי ממושמע בארץ בשמירה על ההנחיות".

"אבל אז הגיע הסגר על אלעד והשכונות החרדיות בטבריה. המהירות, הפזיזות, האלתורים – הזכירו לכולנו את ההתנהלות הבריונית של המל"ל לפני הסגר על בני ברק. פשוט מנחיתים הוראה מבלי לבדוק את הנתונים, מבלי לבדוק האם אפשר להוציא את החולים. כלום. קודם כל סגר, שוב פעם מסמנים את הציבור החרדי כאשמים בהתפרצות הנגיף ועכשיו אפשר להמשיך הלאה".

רייניץ מאשים כי "כל זה גרם לכך שהציבור החרדי מאבד אט-אט את האימון במשרד הבריאות ובמל"ל. נדגיש שוב, חייבים לשמור על ההנחיות כי זה פיקוח נפש, אבל כשאין אימון, ההתנהלות של הציבור היא בהתאם. אנשים מסרבים ללכת ולהיבדק כי הם יודעים שבמו דחיפת המטוש לאף ולגרון הם מטילים סגר על עירם – ומעדיפים להיכנס לבידוד עצמי עד יעבור זעם ותסמינים. 

"זה גם מה שקרה בין פורים לפסח כשהציבור החרדי בארה"ב איבד את האימון בגורמי הרופאה בבתי החולים והעדיפו להישאר בבתים ולסבול בשקט. מי שלא היה חייב הנשמה, נשאר בבית. רבים מאלו שהגיעו לבתי חולים כי לא היתה ברירה, עלו מהר מאד לגן עדן ובכך הצדיקו את משבר האימון".  

"בדיונים שנערכו השבוע בוועדת החוקה התברר עד כמה במל"ל ובמשרד הבריאות מתנהלים בבריונות בכל מה שנוגע לציבור החרדי, ובמקביל באיזה כפפות של משי הם מתנהלים כשמדובר בראשי עיר שמקרובים לצמרת הליכוד ולארגזי המתפקדים בפריימריז, או סתם ראשי עיר עם עוצמה חזקה כמו רון חולדאי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום