ולדימיר פוטין בן ה-67 יוכל לכהן עד 2036

המהפכה הושלמה. פוטין יהיה נשיא רוסיה כל עוד יחפוץ. 72 אחוז מבעלי זכות ההצבעה תמכו ב'חוק פוטין' המאפשר לו להתמודד לשתי קדנציות נוספות | באופוזיציה טוענים לזיופים ואומרים כי הניצחון היה צפוי מראש

חדשות בעולם 2.7.2020 | 07:20

פוטין נואם בירושלים צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

אזרחי רוסיה הצביעו בעד הארכת כהונתו של ולדימיר פוטין, והוא יוכל להתמודד שתי קדנציות נוספות. המצביעים העבירו את 'חוק פוטין'. החוקה ברוסיה איפשרה רק שתי קדנציות רצופות, פוטין הפך את האפשרות לארבע קדנציות.

ההצבעה נמשכה שבוע ימים, גורמי אופוזיציה מדווחים על לחץ על מצביעים ואי סדרים אחרים.

מרבית הסוקרים ברוסיה נתנו ניצחון של 72% לפוטין. המצביעים הצביעו בעד תיקונים חוקתיים שיאפשרו לנשיא להתמודד שוב ושוב.

קמפיין תעמולה מאסיבי וכישלון של האופוזיציה להוציא מצביעים, עזרו לפוטין להשיג את התוצאה שרצה, גורמי אופוזיציה רבים טוענים כי הבחירות זויפו, וכי לא היה להם סיכוי מלכתחילה.

אחוז ההצבעה עמד על 65%. באזורים מסוימים כמעט 90% מהבוחרים הזכאים הצביעו.

פוטין, שנמצא בשלטון למעלה משני עשורים - ארוך יותר מכל מנהיג קרמלין אחר מאז הדיקטטור הסובייטי יוזף סטאלין - אמר כי יחליט מאוחר יותר אם להתמודד שוב בשנת 2024. הוא טען כי שינוי החוקה נחוץ כדי לשמור על בעלי התפקידים, שיוכלו להתמקד בעבודתם מבלי לחשוש על עתידם.

כמה מאות תומכי האופוזיציה התמקמו במרכז מוסקבה כדי למחות על השינויים, תוך שהם עוברים על איסור של התקהלויות ציבוריות שהוטלו בגלל התפרצות נגיף הקורונה, המשטרה לא התערבה ואף חילקה מסכות למשתתפים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום