'אפליית המסכות': חרדי פרסם מחאה בסטטוס וקיבל שיחה מהמשטרה

תושב בני ברק שקרא לצאת למחאה כנגד אפליית הציבור החרדי, הופתע לקבל שיחת טלפון מהמשטרה בטענה כי ארגן הפגנה בלתי חוקית. האם מדובר בניסיון השתקה?

חרדים 1.7.2020 | 15:48

ארכיון  צילום: תומר נויברג, פלאש 90

סוגיית אפליית הציבור החרדי מצד המשטרה בכל הנוגע לאכיפת ההנחיות, מסרבת לרדת מסדר היום. תחושת הרדיפה מצד המשטרה, הביאה מספר אזרחים לפרסם ברשתות החברתיות הודעה הקוראת לצאת להפגנה, שתוכננה להתקיים אמש (שלישי), בשעות הערב במספר מוקדים ברחבי הארץ.

אלא, שככל שמדובר בציבור החרדי, המשטרה מסרבת ככל הנראה להכיר בזכותם להפגין ולהביע את מחאתם. משה (שם בדוי), תושב בני ברק, שבסך הכל העלה את פרסום המחאה לסטטוס בחשבון הווטסאפ האישי, קיבל בתוך זמן קצר שיחת טלפון מנציג המשטרה, שהודיע לו כי הוא עובר על החוק.

בתחילת השיחה, מנסה השוטר להאשים את משה כי הוא זה שעומד מאחורי ההפגנה. "הבנתי שאתה אחד המארגים של המחאה הערב בבני ברק" נשמע השוטר. משה מיהר להכחיש: "אין לי כל קשר למחאה, ואני גם לא מתכוון להשתתף בה, שמתי בסטטוס כמו כל עם ישראל. אסור לפרסם בסטטוס האישי שלי?"

"תבין", נשמע משה אומר לשוטר, "זה כואב לנו. אם אנחנו מדברים בגלוי מלב אל לב . זה כואב שככה מתנהגים איתנו. אך מכאן ועד לארגן מחאה לא חוקית, אני רחוק מזה.

השוטר נשמע כשהוא ממשיך להפחיד את משה, "ברגע שאתה שולח כזה פרסום, אתה שותף לדבר עבירה, מדובר במחאה לא חוקית, אף אחד לא ביקש רישיון". בהמשך השיחה ניסה משה להבהיר לשוטר, כי אין לו כל קשר למחאה, אך זכות המחאה עומדת לרשותו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מתאר משה את תחושתיו: "קודם כל, אני המום מהחוצפה של המשטרה להפיל עלי כאלו דברים, כאילו אני זה שמארגן את ההפגנה, כשבסך הכל פרסמתי סטטוס שרץ ברשת".

"עם כל זאת, הוא מציין, "ייתכן וזה אכן לא חוקי. אך קם כאן קול זעקה נגד האכיפה הבררנית והאכזרית של המשטרה כנגד הציבור החרדי. אחרי השיחה אני מרגיש ממש מאוים ומפוחד, פשוט מרגיש שלקחו לי את הפרטיות. אפילו סטטוס פשוט שרץ כסוג של בדיחה אני לא יכול להעלות? זה מצב מסוכן וחמור!"

ממשטרת ישראל טרם נמסרה תגובה, לכשתתקבל נפרסמה במלואה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום