הזינוק הדרמטי בתחלואה: סגר חלקי באשדוד והגבלות על ביתר עילית

בעקבות הזינוק הדרמטי בתחלואה בישראל עם שבירת שיא יומי מאז פרוץ מגיפת הקורונה בישראל. שרי הממשלה מחליטים על צעדים נוקשים לצמצום ההידבקות. הערב הוחלט להטיל סגר מוחלט על שלוש שכונות באשדוד ושתי שכונות בלוד. וגם, הגבלות על ביתר עילית כולה | ומה עם בתי הכנסת?

חדשות בארץ 1.7.2020 | 23:23

סגר, ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת השרים לענייני 'אזור מוגבל' בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו החליטה להטיל סגר מלא על שלוש השכונות החרדיות ג', ז' וח' בעיר אשדוד, כך שלא תותר כניסה או יציאה רק לעובדים חיוניים או ליציאה עבור השגת מזון דחוף ותרופות, כך גם על שתי שכונות בעיר לוד - שניר ונווה שלום.

ההכרזה על שכונות אלו כ"אזור מוגבל" תהיה ל-7 ימים, החל מיום חמישי ה-2.7 בשעה 8:00 בבוקר ועד יום חמישי שלאחריו ה-9.7 בשעה 8:00 בבוקר.

באזורים המוגבלים תוגבל הכניסה והיציאה אל האזור המוגבל ומהאזור המוגבל, וכן תוגבל התנועה והעסקים בתוך האזור המוגבל עצמו.

משרד הבריאות יפיץ בשעות הקרובות את פירוט ההגבלות שיחולו באזורים אלה.

מחר (חמישי) צפוי קבינט הקורונה להתכנס ולהטיל מגבלות על בתי הכנסת, אירועי תרבות והתקהלויות.

בנוסף, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי יחתום בשעות הקרובות על צו המגביל את פעילות מוסדות החינוך ועל צו שימנע התקהלויות בעיר ביתר עילית.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ אומר בתגובה: "‏בעקבות העלייה המדאיגה בתחלואה, החלטנו הערב בהתייעצות של קבינט הקורונה המצומצם על סגר במספר שכונות באשדוד ובלוד, ועל כינוס דחוף של קבינט הקורונה הרחב מחר לדון בפעולות נוספות".‏

גנץ הוסיף ואמר, "מחר בבוקר אקיים הערכת מצב של משרד הביטחון, בה נקדם את ההיערכות לאפשרות של פתיחת מרכזי שליטה בערים על ידי פיקוד העורף, תגבור של עוד מלוניות קורונה וצעדים נוספים שאנו עשויים להידרש להם בימים הקרובים".

סגן שר הבריאות יואב קיש הגיב לנתונים בטוויטר וכתב: "יוצא מהכנסת ובודק את הסטטוס היומי של הנדבקים. השעה 22:52 ואנחנו על 899 נדבקים חדשים. נתון נוסף מטריד הוא אחוז המאומתים מסך הבדיקות שעלה ל4.8%. שני שיאים שליליים של הגל השני חייבים לעצור את מגמת הגידול בתחלואה".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום