בעקבות האיומים: ראש עיריית אשקלון הורה לפתוח את המקלטים

עיריית אשקלון נערכת לתרחישים ביטחוניים לקראת ההכרזה על הסיפוח. ראש העיר, תומר גלאם, כינס בראשית השבוע את גורמי החירום ברשות ומחוצה לה והנחה להיערך לאפשרות של התחדשות ירי הטילים מעזה לעבר שטח ישראל • ראש העיר: "נמאסו עלינו החיים שבין סבב לסבב"

חרבות ברזל 1.7.2020 | 16:56

בית שנפגע באשקלון צילום: Miriam Alster/FLASH90

על רקע ההכרזה הצפויה על סיפוח השטחים ביהודה ושומרון, כינס ראש העיר, תומר גלאם, בראשית השבוע את גורמי החירום בעירייה ומחוצה לה, על מנת להיערך לאפשרות של הסלמה ביטחונית והתחדשות ירי הטילים לעבר שטח ישראל.

המהלך מגובה בהערכות מודיעין ובהכרזות ראשי ארגוני הטרור בעזה על כוונתם להגיב בחריפות על הכרזה מטעם ממשלת ישראל בנוגע לנושא החלת הריבונות ביהודה ושומרון, מהלך שצפוי להתקיים היום ב-1.7.

עם תום הערכת המצב שהתקיימה הוחלט לבצע ביקורת מקלטים ומיגוניות בכל העיר. בסיום הביקורת יפתחו לרשות הציבור בלילה שבין רביעי לחמישי המקלטים והמיגוניות הפזורים ברחבי העיר. עשרים מקלטים שהותקנה בהם מערכת פתיחה מרחוק חדישה ומתקדמת, ייפתחו באמצעות המוקד העירוני, בלחיצת כפתור, במידת הצורך.

במקביל, גורמי הביטחון בעירייה כולם יכנסו לכוננות וחמ"ל המכלולים יהיה מוכן להקפצה מלאה בהנחיית ראש העיר. כלל מנהלי המכלולים יהיו מוכנים להגעה מיידית לחמ"ל העירייה בהינתן התראה ממשטרת ישראל או צה"ל. ראש העיר הנחה עוד להכשיר את מחסני החירום ולהכין את כלל הציוד הנדרש, בדגש על ציוד חילוץ, גנרטורים מתודלקים, גרורי תאורה, חפ"קים ניידים וציוד מיגון אישי.

ראש העיר אמר בתום הערכת המצב כי הוא מקווה שלא יינקטו צעדים מצד ארגוני הטרור ושלא נידרדר לסבב עימות נוסף, אך אם הדבר ייכפה על העיר, אשקלון תהיה ערוכה להתמודד עם האיום. "אני סומך על ממשלת ישראל שתדע לתת הפעם מענה ראוי לארגוני הטרור בעזה, כפי שהובטח לנו בעבר. אם חלילה ייפתח סבב עימות נוסף מול עזה, על הממשלה מוטלת החובה לגרום לכך שזה יהיה גם הסבב האחרון, עם כל המשמעות הכרוכה בכך. לתושבי אשקלון נמאס מהחיים מסבב עימות אחד למשנהו. אנחנו דורשים מענה כולל לאיום המשבש את חיינו זה שני עשורים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום