"נקמה של המשטרה"; אייכלר דורש: הגבילו את גובה הקנס

אייכלר זועם על המשטרה ופונה לשר דרעי ולח"כ יעקב אשר בדרישה שלא לעלות את גובה הקנס בגין אי עטיית מסכה ל-500 ש"ח. "כל שוטר ששמע בתקשורת שמישהו קרא להם נאצים, מצא מקום להתנקם בכל מי שנראה כחרדי. לכן אסור לתמוך בהעלאת קנס על מסיכה"

פוליטי 1.7.2020 | 15:07

חרדים ושוטרים. אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות דרישת הממשלה להעלות את גובה הקנס בגין אי עטיית מסכה מ-200 ש"ח ל-500 ש"ח, פונה ח"כ ישאל אייכלר בדחיפות ליו"ר ועדת חוקה, ח"כ יעקב אשר וליו"ר ש"ס השר אריה דרעי, היושב בוועדת השרים, בדרישה למנוע את העלאת גובה הקנס ולהגבילו עד 250 ש"ח בלבד.

אייכלר דורש למנוע העלאת הקנס וכותב: "בגלל האכיפה הסלקטיבית, הוכח שרוב יחסי של הנקנסים הם חרדים. השוטרים מפחדים מאזרחים אלימים ולא מחרדים חלשים".

ח"כ אייכלר מנמק את דרישתו: "כל שוטר ששמע בתקשורת שמישהו קרא להם נאצים, מצא מקום להתנקם בכל מי שנראה כחרדי. לכן אסור לתמוך בהעלאת קנס על מסיכה, ליותר ממאתיים חמישים ש"ח לכל היותר".

כזכור רק השבוע תקף אייכלר במליאת הכנסת את האכיפה הסלקטיבית של משטרת ישראל נגד הציבור החרדי.

 

ח"כ אייכלר סיפר: "כשהסתובבתי בירושלים, עירי האהובה, בזמן הסגר, הרגשתי כמו בשטח כבוש. שוב ושוב נצעק זאת, עד שזה יגיע לאוזניים הנכונות: הסגרים הללו לא רק שהם אינם מועילים מאומה ואינם מרפאים את המגפה, אלא הופכים את הציבור החרדי לשק החבטות של הקורונה. מדברים בריאות אבל זורעים פחד ואימה מפני "הנגיף החרדי".

"אם אתם רוצים לדעת כיצד ההסתה הנובעת מהסגר הסלקטיבי משפיעה, אראה לכם עדויות שמגיעות אלינו כל הזמן מחרדים שמקבלים דו"חות על אי חבישת מסכה בשעה שבמקום ישנם גם אחרים שלא מקבלים דו"ח. שלא לדבר על עדויות שבתל אביב אין פקחים בכלל, ואילו בשכונות החרדיות יש אכיפה מאסיבית", טען אייכלר מעל דוכן המליאה.

ח"כ אייכלר הדגיש בנאומו התקיף כי כמובן ש"פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה. צריך להקפיד על כל הכללים ולציית להם. אבל אם יש יהודי שיצא רגע מהבית וטרם הספיק להדק את המסכה, השוטרים צריכים להזהיר אותו ולחלק מסכות כפי שעושים באזורים הלבנים ולא להתנפל כשוחרים לטרף על לובשי השחורים. היום קיבלתי עדות על אישה שיצאה רגע מהרכב לטפל בתינוק ועל המקום חטפה דו"ח. יש עבריינים בחופים ובהפגנות ברחובות תל אביב, בוא נראה את השוטרים חזקים עליהם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום