"אני מגן נלהב של ישראל ולכן אני מתנגד לסיפוח"

ראש ממשלת בריטניה להעביר מסר לציבור הישראלי: "כתומך ומעריץ של ישראל, אני מקווה מעומק ליבי שהסיפוח לא ייצא אל הפועל. הוא מנוגד לאינטרסים ארוכי הטווח שלכם"

מדיני 1.7.2020 | 09:38

בוריס ג'ונסון ונתניהו צילום: Kobi Gideon / Flash90

בטור שכתב הבוקר (רביעי) ל'ידיעות אחרונות' אומר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, כי "סיפוח יהווה הפרה של החוק הבינלאומי, מתנה עבור אלו שרוצים לקבע את הסיפורים הישנים על ישראל. הוא יעמיד בסכנה את הדרך שעשתה ישראל בשיפור היחסים עם העולם הערבי והמוסלמי".

לדבריו, "אויביה של ישראל ינצלו את המצב הזה, וישתמשו בו כנגד כל מי שמייחל להתקדמות במזרח התיכון. אני מקווה מעומק לבי שהסיפוח לא יצא לפועל". ג'ונסון אומר כי "אם כן, בריטניה לא תכיר בשינויים בקווי 1967, למעט כאלה שיוסכמו בין שני הצדדים. יש דרך אחרת."

"בריטניה תמיד עמדה לצידה של ישראל ועל זכותה להתקיים בשלום ובביטחון כמו כל אומה אחרת. המחויבות שלנו לביטחונה של ישראל איתנה כל עוד אני ראש ממשלת בריטניה".

עוד הוסיף ראש ממשלת בריטניה, "עקבתי בעצב אחר ההצעות לסיפוח שטח פלסטיני. בתור ידיד, מעריץ ותומך של ישראל שנים רבות. אני חושש שההצעות הללו לא ישיגו את מטרתן להבטיח את גבולות ישראל, ואף יהיו מנוגדות לאינטרסים ארוכי הטווח שלה".

"אני מברך על מחויבותו של הנשיא טראמפ למצוא דרך קדימה. אנו נעבוד ללא לאות יחד עם ארה"ב – ועם שותפים אחרים בעולם הערבי ובאירופה כדי לנסות להפוך את השלום למציאות. אני גאה מאוד בתרומתה של בריטניה להקמתה של ישראל בעזרת הצהרת בלפור בשנת 1917, אבל היא תיוותר עניין בלתי גמור עד שיימצא פתרון שיעניק צדק ושלום מתמשך גם לישראלים וגם לפלסטינים. הדרך היחידה שבה ניתן להגיע לכך היא ששני הצדדים יחזרו לשולחן המשא ומתן. זו חייבת להיות המטרה שלנו. סיפוח רק ירחיק אותנו ממנה."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום