מנהיג הקהילה היהודית: מדוע לקח כל כך הרבה זמן לסגור אותנו?

התפשטות נגיף הקורונה בבריטניה: מנהיג הקהילה בעיר לסטר מלין על הסגירה המאוחרת של בתי הכנסת • לדבריו היה צריך לקרות מוקדם יותר בכדי למנוע את ההתפשטות • "מדוע לקח כל כך הרבה זמן לסגור אותנו? לא אתפלא אם הסגר הזה לא יימשך חודש לפחות וכנראה יותר"

חדשות בעולם 1.7.2020 | 07:33

בית הכנסת בלסטר צילום: הקהילה היהודית

יו"ר הקהילה היהודית בעיר לסטר בבריטניה, אנתוני ג'ייקובס, אמר שצריך היה לנקוט בפעולה הרבה יותר מוקדמת להתמודדות עם נגיף הקורונה.

מנהיג הקהילה היהודית בעיר מתח ביקורת על התגובה האיטית של הממשלה לאחר שבסופו של דבר הוטל על העיר סגר טוטאלי.

יו"ר הקהילה אנתוני ג'ייקובס, אמר לאתר Jewish News לקראת פתיחתו המחודשת של בית הכנסת ברחוב הייפילד שנראה כעת בספק כי "היה צריך לנקוט בפעולה הרבה יותר מוקדם".

"לא אתפלא אם הסגר הזה לא יימשך חודש לפחות, וכנראה יותר, כי אני לא יכול לראות איך הם יבדקו בעוד שבועיים או שלושה אם הדברים נרגעו מספיק", אמר.

"נראה שהם לא עבדו נכון על זה. על לסטר מדברים כבר 11 יום. מדוע לקח כל כך הרבה זמן לסגור אותנו? הם היו צריכים לסגור אותנו ביום השני כדי להפסיק את ההתפשטות".

את הקהילה הקשישה בעיקר, שמונה כמאה משפחות, מנהיג הרב של חב"ד, שמולי פינק, הוא תכנן לפתוח מחדש את דלתות בית הכנסת ב-25 ביולי. אך הדבר עשוי להידחות שוב לאוגוסט או מעבר לכך.

"כל עוד זה בטוח לפתוח מחדש, נוכל לעשות זאת", אמר ג'ייקובס. "העניין הוא שלא כולם ירצו לחזור. הרבה עדיין נמצאים בבית, הרב הראשי אמר כי לא צריך להגיע לבית הכנסת בכוח, כקהילה אנו מודעים מאוד לעשות את הדבר הנכון, ואנחנו נעשה זאת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום