אחרי הצעד התמוה מגיע סיבוב הפרסה: רשות המסים לא תדרוש החזר מענקי קורונה

הבוקר פורסם ב״גלובס״ כי אלפי עצמאים קיבלו דרישה להחזר המענק • כעת, ובעקבות הסערה הציבורית חוזרת בה רשות המסים מהצעד השנוי במחלוקת

כלכלי 30.6.2020 | 19:05

אילוסטרציה | יוסי אלוני, פלאש 90

רשות המסים הודיעה הערב (ג') כי לאחר בדיקה נוספת תוחזר הזכאות למענקים לעצמאים ב-5,170 מקרים בהם נשללה אמש הזכאות למענקים לעצמאים בפעימה הראשונה והשנייה, עקב עדכון דוחות ותיקוני שומות.

ההודעה החדשה תרגיע את אלפי העצמאים שנכנסו לסחרור ביממה האחרונה מאז קיבלו את ההודעה כי עליהם להשיב את סכומי המענק שקיבלו, כאשר לרובם לא היה מהיכן להשיבם.

על פי הודעת הרשות המצב יושב כעת לקדמותו ושלילת הזכאות תבוטל.

ב-1,343 מקרים השלילה תישאר על כנה, אך, כפי שהודיעה הרשות, היא לא תפעל בשלב זה לגביית המענק ששולם ביתר.

ברשות מסבירים כי שלילת המענק ב-5,170 מהמקרים, נבע בין היתר, מבדיקת נתוני הדיווח למע"מ, כך שבכל המקרים בהם דווחה הכנסה מעסק לשנת 2018 ולא נמצא לגביהם דיווח מקביל למע"מ, בוצעה שלילת זכאות. לאחר בחינה של קריטריונים נוספים, הוחלט להשיב את המצב לקדמותו והודעה בעניין תשלח למגישי הבקשות. שווי המענקים שנשללו ואז הוחזרו 22 מיליון שקל.

ביתר 1,343 המקרים בהם נשללה הזכאות, לא נעשה שינוי בהחלטה, שכן, בהתאם לעדכון נתונים בשומות, שנעשה מאז תשלום המענק, נמצאו מקרים אלו כבלתי זכאים, על פי הקריטריונים לזכאות. שווי המענקים במקרים אלו עומד על 5 מיליון שקל.

ברשות המסים ביקשו להבהיר, כי במקרים רבים ישנה חפיפה בין הזכאים לפעימה הראשונה והשנייה לכן מספר המקרים אינו מהווה מספר העצמאים אלא מספר המענקים ששולמו.

עוד במסגרת המהלך של בדיקת הדוחות, נמצאו 14,477 מקרים בהם הוכרו עצמאים כזכאים חדשים למענק, או שהוגדל סכום המענק ששולם להם. סך הכל שולם במסגרת זו סכום של 40 מיליון שקל.

גלובס

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום