כל הקנסות שהוטלו על בתי קפה ומסעדות יבוטלו

מאחר ותקנות שעות החירום לא היו ברורות דיו בהגדרה "חנות" בראשית התפרצותו של נגיף הקורונה בישראל, דוחות שניתנו לבתי אוכל, מסעדות ובתי קפה יבוטלו, זאת בהוראת היועץ המשפטי לממשלה 

חדשות בארץ 30.6.2020 | 07:15

שוטר ממלא דוח. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

המחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה, הבהירה לתובעים ברשויות המקומיות כי יש לבטל את הודעות הקנס שהוטלו בעקבות "תקנות הקורונה" על בתי האוכל ובהם מסעדות, בתי קפה, ועוד, בתקופה שבין התאריכים 25.4.20-25.3.20.

ההחלטה באה בעקבות ספק משפטי שהתעורר באשר לשאלה אם האיסור לפתוח את בתי האוכל בתקופה הרלוונטית נחשב לאיסור פלילי, עפ"י התקנות.

יודגש, כי אין חולק על כך שהתקנות אסרו בתקופה זו לפתוח בתי אוכל אלא שהשאלה המשפטית היתה האם האיסור האמור נקבע כאיסור פלילי.

לאחר עיון ובחינה מעמיקים, החליט המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שלמה (מומי) למברגר, כי הפרשנות הנכונה היא שבהתאם לנוסח תקנות שעת חירום האמורות, בתקופה שבין 25.3.20 ל-25.4.20 פתיחה של בית אוכל, אף אם בניגוד לתנאים שנקבעו בתקנות, אינה מקימה עבירה פלילית.

זאת בין היתר, מאחר ולפי נוסח התקנות שהיה בתוקף אותה עת, ניתן היה לסבור כי המונח "בית אוכל" אינו נכלל במונח "חנות", שלגביה נקבעה עבירה פלילית.

כעולה מההנחיה אשר הופצה אתמול, על התובעים לבטל את הקנסות הרלוונטיים, שהוטלו על ידי הרשות, לפי תקנה 6(1) לתקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות), תש"ף-2020. ההנחיה האמורה חלה גם על הקנסות שהוטלו על-ידי שוטרי משטרת ישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום