תסייע לקורונה? בדיקה מהפכנית תזהה זיהומים בתוך דקות

המרכז הרפואי בני ציון הודיע שיתחיל להשתמש בבדיקה מהפכנית המבוססת על מערכת החיסון לזיהוי מקור זיהומים • הבדיקה המהפכנית שפיתחה חברת MeMed מסוגלת לזהות תוך דקות ספורות האם מדובר בחיידק או נגיף ובכך מסייעת לצמצם שימוש מיותר באנטיביוטיקה

בריאות 29.6.2020 | 21:02

אילוסטרציה צילום: pexels

מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' יצחק סרוגו ומנהלת המעבדה הביוכימית במרכז הרפואי ד"ר אירית מאור הודיעו הבוקר (שני) כי יטמיעו בדיקה מהפכנית חדשה בשם MeMed BV.

הבדיקה מבוצעת באמצעות דגימת דם ומתבססת על טכנולוגיה פורצת דרך המשלבת בינה מלאכותית ומדידת חלבונים של מערכת החיסון. מטרתה לזהות בדיוק גבוה האם זיהום בחולים עם מחלת חום הוא ממקור חיידקי או נגיפי ובכך לספק לרופאים מידע חשוב בזמן אמת. לאחר תקופת פיתוח של קרוב לעשור ע"י חברת MeMed בשיתוף פעולה עם המרכז הרפואי בני ציון, מוסדות מחקר ורפואה מובילים בעולם, הצבא האמריקאי והאיחוד האירופי, החברה קיבלה אישור שיווק (אמ"ר) והמרכז הרפואי בני ציון בחיפה, שהינו הראשון להשיקה בארץ.

"אנו גאים להיות בית החולים הראשון בארץ אשר מטמיע בדיקה פורצת דרך מסוג זה. עברנו דרך ארוכה ושנים של שותפות ומחקר עם MeMed בהן ערכנו ניסויים ובדיקות על אלפי חולים, ותוצאות העבודה המשותפת פורסמו בכתבי עת מובילים בין לאומיים, בהם Pediatrics, Lancet ID. אנחנו מאמינים שהבדיקה תהווה תוספת משמעותית לסל הכלים שעומד לרשות הרופא ותסייע לו בטיפול טוב יותר בחולים הסובלים מזיהומים חריפים. באמצעות כך יהיה ניתן להפחית הוצאות ולתרום למאבק בעמידות לאנטיביוטיקה", ציין פרופ' סרוגו.

"הדור הראשון של הבדיקה אפשר קבלת תוצאות תוך מספר שעות והצריך טכנאי מעבדה מיומן. לאחר שנים של פיתוח, הדור השני של הבדיקה אותה אנו מטמיעים כעת מאפשר קבלת תוצאות בתוך 15 דקות בצורה פשוטה ומהימנה", אומרת ד"ר מאור .

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום