"אפליית המסכות": משטרת ישראל מתעמרת דווקא בציבור החרדי

בעוד בתל אביב מתקיימים אירועים המוניים תוך זלזול בוטה בהנחיות משרד הבריאות, משטרת ישראל פשטה היום באופן חסר תקדים על הריכוזים החרדים וחילקה דוחות לכל עבר על אי עטיית מסיכה, במקרים רבים בחוסר צדק ותוך חוסר התחשבות מוחלט לנוכח הנסיבות הקיימות 

חדשות בארץ 29.6.2020 | 17:48

שוטרים אוכפים את הנחיות הקורונה צילום: פלאש 90

"שוטר אכזרי חסר לב הסתער כעת על אשתי שיצאה לשניה מהרכב כדי להרגיע את התינוקת שצרחה במושב האחורי, ורשם לה דו"ח. כך כתב היום (שני) העיתונאי מנחם קולדצקי בחשבון הטוויטר שלו.

"התינוקת המשיכה לצרוח אבל השוטר הרשע, לא התחשב ורשם את התשובה בדו"ח, הוא מספר, "לחילונים הוא חילק מסיכה, ולה דו"ח".

 "היא בדיוק יצאה מהאוטו למושב האחורי כדי להרגיע את התינוקת שצרחה, מספר קולדצקי ל'בחדרי חרדים', "בשנייה הזאת הוא הסתער עליה ונתן לה את דו"ח. כל תחנוניה לא הועילו. לחילונים ליד הוא הציע מסיכה, ולה הוא נותן דו"ח. המשטרה מתנהגת אל החרדים באופן לא שוויוני!, הוא מוסיף.

תלונות רבות שהגיעו במהלך היום ל'בחדרי חרדים', מעידות על התנהלות שערורייתית של השוטרים, שמעניקים דו"חות, בעיקר לאזרחים חרדים, כאשר במקרים רבים הנקנסים טוענים כל הייתה כל הצדקה, שכן הם במהלך לבישת המסכה או בעת פעילות שמתירה את הורדת המסכה. 

אלי הופמן, צעיר חרדי תושב אשדוד, שהגיע הבוקר (שני) במהלך העבודה לשטוף את רכבו ביישוב גבעון, סמוך לפסגת זאב, נקנס בסכום של 500 ש"ח על ידי שוטרים שהגיעו למקום, בטענה כי לא חבש מסכה. לטענת הופמן, למרות שמסביבו היום לא מעט אנשים ללא מסכה.

בסרטון שפרסם הופמן, הוא נשמע זועם על היחס המשטרתי כלפיו: "הייתי כעת בשטיפת רכב וקיבלתי דו"ח על סך 500 שקלים, על כך שהמסכה הייתה מתחת לסנטר ולא על הפנים. בואו תראו כמה אנשים ללא מסכה ולא קיבלו דוח".  הופמן מוסיף: "אני היחיד שקיבלתי דו"ח כי אני חרדי. כולם  עם המסכות 'ככה' (תחת הסנטר) או ללא מסכות כלל. אבל אני זה שיקבל דו"ח, כי אני חרדי. ואז יגידו שהמשטרה לא גזענית", מסיים הופמן.

הופמן שהיה נסער בעקבות המקרה, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים: מדובר באפלייה חמורה מצד השוטרים, שהתנכלו לי אך ורק בגלל החזות החרדית. היו שם מספר רב של אנשים, כמעט כולם היו ללא מסכות, אך השוטרים קנסו רק אותי. שוב ושוב המשטרה נמצאת כמי שמחפשת את האזרחי החרדי. ככה לא בונים אמון של של האזרחים במשטרה.

המשטרה הודפת את טענותיו של הופמן ומסרה ל'בחדרי חרדים': "צר לנו על עיוות מוחלט של המציאות תוך הפצת שקרים ע"י מצלם הסרטון. בניגוד מוחלט לנטען בסרטון, המסכה שנמצאת על פניו ניתנה לו ע"י השוטרים בעת שהבחינו בו במהלך סיור שגרתי, כשהוא ללא מסכה בכלל! וכל כן ניתן להבין כי מדובר בדברי שקר אודות האופן בו מציג את הדברים וכפי שנצפה ע"י השוטרים. עוד נציין, כי מצלם הסרטון טוען בשקר נוסף, כי קיבל דו"ח על סך 500 ש"ח, כאשר בפועל הדוח אותו קיבל עומד על סך 200 ש"ח כפי שקבוע בתקש"ח. אנו דוחים על הסף כל טענה לאכיפה בררנית, שכן משטרת ישראל אוכפת מדי יום בכלל הארץ את התקנות לשעת חירום, ללא הבדל דן, גזע ומין וללא משוא פנים".

מקרה נוסף שהגיע למערכת הוא של מוטי, תושב בני ברק שעובד לפרנסתו באלעד, והוא מספר לנו: "ירדתי מהתחנה, בדרך לעבודתי וכהרגלי, הזזתי את המסכה אל מתחת לסנטר בכדי להדליק סגריה, מיד ניגש אליי שוטר והודיע לי כי נותן לי דו"ח", מתאר מוטי. "האם בכל המסעדות הפתוחות גם מחולקים דוחות? מה ההבדל בין אכילה לעישון? זה נטו משנאת חרדים".

גם עמיתנו, העיתונאי משה ויסברג, נתקל היום בהתנהלות שרירותית של המשטרה. בעת שירד לרופא מתחת לביתו, שכח ויסברג את המסכה ומיהר לחייג לאשתו בבקשה כדי שתשלח לו אחת כזו. 

ויסברג מספר, כי ביתו ירדה להגיש לו את המסכה. "תוך כדי שאני עוטה את המסכה על פניי, הם קפצו עלי ואמרו שנותנים לי דו"ח, מדובר בשלושה שוטרים על מדים שנוסעים ברכב בילוש ומחכים לטרף". "זו מדינת משטרה", זועם ויסברג ומוסיף: "מחפשים רק את החרדים במיוחד, הם ראו בחוש שאני עוטה את המסכה אך כל ההסברים לא הועילו, במשך למעלה מחצי שעה מאז שקפצו עלי, לקח להם לכתוב את הדו"ח בסך 200 שקלים אין גבול לאכזריות שראיתי בעיניים של השוטרים שמחפשים רק חרדים".

חרדית שעובדת בתל-אביב ונמצאת שם מידי יום מספרת ל'בחדרי חרדים': "כאן לא ראיתי פקח או שוטר אחד שנותן דו"ח לעוברים ושבים הרבים שמצפצפים על ההנחיות. נראה אותם באים לכאן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום