גנץ: דרשתי להעביר את הסמכויות לטיפול בנגיף למשרד הביטחון

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ דיבר בפתח ישיבת הסיעה ואמר כי הוא דרש ב'קבינט הקורונה' העברת סמכויות לטיפול בנגיף למשרד הביטחון • "כל מה שאינו קשור למאבק בנגיף ימתין" "אנחנו ערוכים להכפלה מיידית של מלוניות הקורונה, וחובשי צה"ל כבר מתגברים את מעבדות הבדיקות".

פוליטי 29.6.2020 | 16:24

בני גנץ צילום: נעם מושקוביץ

ראש הממשלה החליפי בני גנץ נשא דברים בפתח ישיבת סיעת 'כחול לבן' והתייחס לישיבת קבינט הקורונה שהתקיימה היום (שני).

בפתח נאומו אמר, חזרנו כעת מקבינט הקורונה לאחר שאישרנו מספר הגבלות נדרשות לאור העלייה בהדבקה ובתחלואה.
המאבק בקורונה יהיה ארוך, וזאת בדיוק הסיבה שכחול לבן הקימה ביחד עם הליכוד את הממשלה הזאת ומנעה בחירות רביעיות. אמר גנץ.

בדבריו התייחס גם למשבר הקורונה הכלכלית ואמר כי "מספר הנדבקים בקורונה הרפואית מדאיג, אבל זה רק מדאיג במימד הרפואי ולא פחות חשוב ולו פחות מדאיג זה מספר החולים בקורונה הכלכלית והחברתית מדאיג עוד יותר. לא מספיק לחשוב שבועות קדימה. זה לא יועיל. עלינו לחשוב לפחות שנה קדימה". לכן אני אומר פה באופן נחרץ: טוב שאנחנו עושים את כל הצעדים, טוב וחשוב שהארכנו את דמי האבטלה למפוטרי הקורונה ולאלו שבחל"ת עד אוגוסט, אבל בואו נגיד ביושר זהו פלסטר שלא באמת יעצור את הדימום לאורך זמן.

עוד הוסיף גנץ כי כחול לבן תפעל במסגרת דיוני התקציב, להארכת דמי האבטלה לעובדים בחל"ת לפחות למשך חצי שנה, וגם לעידוד הכשרות מקצועיות והשמה בכדי שנוכל להניע מוקדם ככל האפשר את גלגלי המשק.

ראש הממשלה החליפי אמר כי זה לא הכל. לצד אלה, עלינו להמשיך ולעודד מעסיקים שיחזירו עובדים מחל"ת באמצעות תמריצים והשקעות. אנחנו נמצאים באירוע חירום מתמשך – ולצידו של הקבינט, ולצידו של משרד הבריאות כגוף הרגולטורי שמנהל את האירוע, יש בישראל רק גוף אחד שיודע לטפל במבצעים בסדר גודל שכזה - משרד הביטחון. אמרתי זאת כשפרצה מגיפת הקורונה, הדגשתי זאת היום בקבינט הקורונה אני חוזר על כך גם כעת.

ביחס לדרישה הרחבה למלוניות חדשות אמר "אנחנו ערוכים להכפלה מיידית של מלוניות הקורונה, פיקוד העורף נמצא בקשר עם כלל הרשויות, וחובשי צה"ל כבר מתגברים את מעבדות הבדיקות.

בסיום דבריו אמר "יחד, אנחנו ננצח את הקורונה, הרפואית וביחד נתמודד עם ההשלכות הכלכליות והחברתיות של התופעה הזו. ומה שאינו קשור במאבק בקורונה, יחכה לימים שאחרי הוירוס".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום