קבינט הקורונה הכריע: עד 50 איש בבית הכנסת; איסור התקהלות

לפני זמן קצר הסתיים לו הדיון בקבינט הקורונה בעקבות העלייה המדאיגה בתחלואה. בדיון שנערך בהשתתפות ראש הממשלה והשרים, הוחלט על החזרת המגבלות בשלל נושאים. תפילות בבתי כנסת יוגבלו לעד 50 משתתפים בלבד, 30% מכלל העובדים במגזר הציבורי יעבדו מהבית

חדשות בארץ 29.6.2020 | 15:39

נתניהו בקבינט הקורונה צילום: חיים צח, לע"מ

לאור העלייה בתחלואה והחשש האמיתי שהתעורר מהתפרצות בלתי נשלטת של נגיף הקורונה בישראל, התכנס לפני זמן קצר (שני), קבינט הקורונה כדי להכריע לגבי הצעדים אותם יש לנקוט כדי לשטח את העקומה.

שרי קבינט הקורונה הכריעו על שורה של הגבלות במשק והגבלות התקהלויות בבתי כנסת ובאירועים נוספים.

על פי ההנחיות שאושרו, המגבלות על קיום חתונות ואירועי תרבות יישארו על 250, זאת בעקבות הלחץ שהפעילו שרי הממשלה בדיון שהתפוצץ אמש.

בנוגע לחתונות, עד י"ז בתמוז יותר קיומן עד 250 משתתפים, והציבור ובעלי האולמות נקראים לקיימן עד כמה שניתן במרחבים פתוחים, מ- י"ז בתמוז עד י' באב יותרו חתונות בהשתתפות של עד 250 משתתפים במרחב פתוח ובחלל סגור עד 50% מהתפוסה ולא יותר מ-100 משתתפים.

מגבלות יחזרו על קיום בריתות שקיומן יתאפשר רק עד 50 משתתפים, אירועי בר מצוות יישארו במגבלה הקיימת, תוך בקשה כי יתקיימו במרחב הפתוח.

התקהלויות בבתי כנסת יצומצמו ויעמדו על 50 משתתפים בכל מבנה, בניגוד להיום שההגבלה היא עד 75 איש בכל מבנה, תוך אפשרות של 100 משתתפים עם הפרדה בין המתפללים.

כמו כן סוכם כי 30% מכלל העובדים במגזר הציבורי יחלו לעבוד מהבית, החלטה שצפויה לעורר זעם בקרב עובדים ומעסקים רבים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום