ליצמן לשרי קבינט הקורונה: "טעם לפגם בהגבלות על החרדים"

לקראת דיון קבינט הקורונה שאמורה להכריע בנושא ההגבלות, ובעקבות מרד השרים שהוביל אתמול השר אריה דרעי נגד הצעת משרד הבריאות - שר הבריאות לשעבר ושר השיכון בהווה, יעקב ליצמן, ממליץ על דרכי פעולה למנוע התפשטות חולים הגל השני • כל הפרטים

בריאות 29.6.2020 | 10:11

ליצמן צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לקראת דיון קבינט הקורונה שאמורה להכריע בנושא ההגבלות, ובעקבות מרד השרים שהוביל אתמול השר אריה דרעי נגד הצעת משרד הבריאות - שר הבריאות לשעבר ושר השיכון בהווה, יעקב ליצמן, ממליץ על דרכי פעולה למנוע התפשטות חולים הגל השני.

במכתב ששיגר ליצמן לשרי קבינט הקורונה הוא ממליץ לסגור חזרה את בתי הספר, ולהגביר אכיפה בחופי הים. "דעתי היא כי יש לסגור בחזרה את בתי הספר, המהווים את גורם ההדבקה העיקרי. ברור לכולם, כי ילדים בגילאים הנמוכים לא יכולים להקפיד על חבישת מסכות ועל כללי ההיגיינה הדרושים, ועל כן אין מנוס מהישארות בבתים עד לרגיעה".

ליצמן מציין עוד במכתבו כי, "בחלק מחופי הים ובמקומות בילוי מסוימים עולה תמונה מטרידה של התכנסויות המוניות, ללא הקפדה מינימלית על הכללים החיוניים וכמעט ללא אכיפה. סבורני כי בעת הזו יש להורות על הגבלות ברחצה בים ועל התכנסויות במקומות בילוי".

בנוסף, מתייחס השר לנושא הפעלת בתי הכנסת והגבלת מספר המתפללים וטוען כי באורח תמוה, בעוד שיש אופציה לקיים את הלימודים בקפסולות, בתי הכנסת יפעלו בצמצום. וכך הוא כתב: "אבקש להבין מדוע ניתן לאשר לימודים בקפסולות, ותפילה בבתי כנסת באותה המסגרת נדחית על הסף ולא מאפשרים תפילות בקפסולות כמו בתי הספר?!".

השר מבקש,"לבחון את מדד ההדבקה בתי כנסת, ולפיה לקבל החלטות על הגבלות אפשריות". הוא ציין עוד כי, "לפי דו"ח המל"ל בממשלה היום אחוזי ההדבקה בנגיף בבתי הכנסת נמוכה משמעותית בהשוואה להתכנסויות אחרות".

לסיום המכתב מתייחס השר לסגרים שהוטלו ספציפית על הריכוזים החרדים. "יש טעם לפגם בהחלטות על הגבלות תנועה בערים מסוימות, במקרה ריכוזים חרדיים, בעוד ערים אחרות בעלות הדבקה דומה, אינן מוטלות עליהן הגבלות. אני חושב שבלימוד מלקחי העבר, יש להקפיד כי כל החלטה עליה להיות שוויונית, ללא הקשר לאופי האוכלוסייה, אלא מתוך שיקול דעת לבריאות הציבור, בשקיפות מרבית".

"לפני חודש", מציין ליצמן, "בעיר אשדוד היו חולים ספורים. כיום המספר גבוה לאין ערוך. כמו אשדוד, ערים נוספות. פתיחת ההגבלות היא זו שגרמה לעלייה בתחלואה. ועל כן, ברור לכולם שהגבלה חלקית תסייע לעצירת ההדבקה ותמנע את התפשטות התחלואה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום