מנהיג הלייבור שהובס: "הפלסטינים נחמדים, הישראלים גסי רוח"

גם אחרי שהובס והודח, מנהיג הלייבור לשעבר ממשיך להתבטא בשנאה תהומית למדינת ישראל. בשיחת זום לתומכיו אמר כי הישראלים הם אנשים גסים ביותר. סיפר על הנסיעה הארוכה שלו ל"פלסטין" בגלל ההמתנה במחסומים, אך כשהגיע ליעדו, פגש אנשים "נחמדים וחביבים" 

חדשות בעולם 29.6.2020 | 08:07

ג'רמי קורבין צילום: מתוך פייסבוק

ג'רמי קורבין, מנהיגה לשעבר של מפלגת הלייבור הבריטית, שהובס על ידי ראש הממשלה הנוכחי בוריס ג'ונסון, התייחס לביקוריו בארץ, ואמר כי "אנשים בישראל גסים, והפלסטינים נחמדים וחביבים". את חמאס והגי'אד הוא שכח לציין.

מנהיג מפלגת העבודה לשעבר אמר כי הוא ערך תשעה ביקורים ב"ישראל ובפלסטין". קורבין דיבר על "אנשים גסים ביותר" (חיילי צה"ל) שנתקל בהם בעת שעבר במחסומים במסע מעיר יריחו לירושלים. הוא אמר שבאותה נסיעה שלדבריו ארכה שש שעות כתוצאה מהצורך להמתין במחסומים - הוא ואשתו לורה אלווארז פגשו "הרבה אנשים פלסטינים נחמדים וחביבים בדרך".

מנהיג העבודה לשעבר סיפר בנאום לפעילים בזום ביום שבת האחרון: "היו לי זיכרונות טובים בנסיעה מיריחו לירושלים, תסתכלו על זה במפה, זה לא רחוק מאוד. לקח לנו שש שעות מכיוון שהתעכבנו בהמתנה במחסומים שבהם כמה אנשים גסים להפליא עיכבו אותנו במסענו". קורבין האנטישמי ידיד החיזבאללה והחמאס אמר כי העיכוב הותיר אותו "מרוגז ומעוצבן".

הוא קרא לחברי מפלגתו להתבטא נגד הצעת הסיפוח של ישראל לחלק מהגדה המערבית. בשיחה עם כ-700 פעילים ביום שבת אמר כי הוא "מודאג" האם המפלגה "תשמור" על העמדה שאומצה בכנס 2018 בליברפול ל"הכרה מלאה במדינת פלסטין".

בהודעה למנהיג החדש סר קיי סטארמר של המפלגה הוא אמר: "אני רוצה שהמפלגה שלנו תמשיך במדיניות עליה סיכמנו בוועידת ליברפול" שלדבריו הייתה "היסטורית". קורבין אמר שפגש פליטים בלבנון ובירדן והם דיברו על "התקווה הנצחית שיש להם שיום אחד הם יוכלו לחזור הביתה לכפריהם".

המנהיג האנטישמי לשעבר דיבר על "כליאתם" של האוכלוסייה בעזה, שלדבריו "מובילה לכעס עמוק". הוא ציטט מחקר שהצהיר כי 70 אחוז מכלל המתגוררים בעזה סובלים מ"לחץ נפשי בגלל המצב".

אך הוא כמובן לא הצליח להיזכר בתפקיד שממלאים חמאס יחד עם הג'יאהד בעזה. כזכור קורבין נשא נאום בשנת 2009 בו תיאר את חמאס וחיזבאללה כ"חבריו". הוא ביקר בקברי מחבלים בטוניס שהיו חלק ממתכנני רצח אולימפיאדת מינכן ב-1972, והניח שם זר פרחים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום