סקר מנדטים: נתניהו מתחזק; בני גנץ בשפל

למרות הביקורת על ניהול משבר הקורונה והסערות השונות סביב הבית בבלפור ובקיסריה, נתניהו נשאר איתן בסקרים. לעומת בני גנץ שמתרסק לראשונה למספר חד ספרתי | מי שמפתיעה היא 'ימינה' שכנראה עושה עבודה טובה מהאופוזיציה

פוליטי 28.6.2020 | 21:05

אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

מספר חודשים בלבד עברו מהבחירות האחרונות, ומסקר 'חדשות 13' שפורסם היום עולה, כי בעוד ש'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו שומרת על כוחה ואף מתחזקת מעט, 'כחול לבן' בראשות בני גנץ מתרסקת.

על פי הסקר שערך פרופ' קמיל פוקס, אילו הבחירות לכנסת ה-24 היו נערכות היום, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו הייתה שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה בכנסת ומקבלת 38 מנדטים. מיד אחריה 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד שמתחזקת משמעותית ועולה ל-16 מנדטים, כמו גם 'הרשימה הערבית המשותפת' שמקבלת 16 מנדטים אף היא.

מי שרושמת זינוק משמעותי אף היא, זו מפלגת 'ימינה' בראשות נפתלי בנט שמקבלת 11 מנדטים. לעומתה, 'כחול לבן' בראשות בני גנץ יורדת משמעותית ל-9 מנדטים בלבד.

הגוש החרדי מקבל 15 מנדטים, כשש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 8 ו'יהדות התורה' בראשות יעקב ליצמן מקבלת 7.

'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן מקבלת 8 מנדטים ו'מרצ' מסיימת את הרשימה עם 7. מתחת לאחוז החסימה נמצאות 'העבודה' ההיסטורית בראשות עמיר פרץ שנמחקת לגמרי, 'גשר' של אורלי לוי אבוקסיס. וגם 'דרך ארץ' של יועז הנדל וצבי האוזר שלא עוברת את אחוז החסימה.

על פי החלוקה המסתמנת לגושים, בה ליברמן הוא חלק בלתי נפרד מגוש השמאל, גוש הימין עם 64 מנדטים, וגוש השמאל וליברמן 56.

כמו כן, הסקר מצא כי 39% מהציבור חוששים מאוד למצב הכלכלי שלהם, 46% חוששים מעט ו-13% אינם חוששים כלל. כמו כן, 40% חוששים מאוד מהעלייה בתחלואה, 41% חוששים מעט ו-17% לא חוששים כלל. בנוגע לציות להנחיות, 57% יצייתו לכל הנחייה, 34% יצייתו ככל שיוכלו ו-6% לא יצייתו כי אינם יכולים להרשות לעצמם כלכלית.

הסקר נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס וכלל 705 נשאלים, מהם 603 מהאוכלוסייה היהודית ו-102 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ובמגזר הלא יהודי על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום