ההתפרצות נמשכת; ירידה במספר המונשמים

למרות העלייה בתחלואה, נמשכת הירידה במספר החולים המונשמים. 183 חולי קורונה אובחנו בסך הכל מאז אמש בחצות | נשבר שיא דוחות בסופ"ש האחרון על אי עטיית מסכה

בריאות 28.6.2020 | 20:48

בדיקת קורונה לילדי ת"ת קרעטשניף צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בצל החשש מצמצום ההקלות, לאחר נאומו של שר הבריאות יולי אדלשטיין, מפרסם הערב (ראשון) משרד הבריאות את הנתונים המעודכנים של חולי הקורונה בישראל.

על פי הנתונים, במהלך היום לא נפטר אף חולה נוסף כתוצאה מהידבקות בנגיף, כך שמספר הנפטרים עומד על 318, אך מספר החולים ממשיך לטפס - כאשר מאז חצות, אובחנו 183 חולי קורונה חדשים. המספר המעודכן של חולי הקורונה בישראל עומד על 6,265 חולים מאומתים. מספר החולים הקשים ירד ועומד כעת על 39, מתוכם 22 חולים שעדיין מורדמים ומונשמים. בסך הכל 54 חולי קורונה החלימו מאז חצות, מספר המחלימים הכולל עומד על 17,056.

מסיכום נתוני התחלואה במערכת החינוך עולה כי 999 תלמידים ואנשי צוות נדבקו חלו בנגיף, ו-259 מוסדות חינוך סגורים בעקבות הידבקות של אחד התלמידים או אנשי הצוות. 23,427 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי, כחלק מתורת ההפעלה של מערכת החינוך, לפיה במקום בו נמצאת תחלואה המוסד החינוכי נסגר והתלמידים והצוות החינוכי נכנסים לבידוד עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות.

יצוין כי בדיון במשרד האוצר על חוק הקורונה, חשף השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מספר כי בסופ"ש נשבר שיא בחלוקת דו"חות - כ-5,000 סך הכל.

בתוך כך, שר הבריאות כינס הערב מסיבת עיתונאים ובה הזהיר מפני ההתפרצות המחודשת: "אנחנו נמצאים בתחילתו של גל תחלואה שני", פתח אדלשטיין ואמר. "מן היום הראשון החלטתי לא להיות הסמן הימני, ולקבל את כל ההחלטות בהילקח בחשבון הן את צרכי הבריאות והן את צרכי המשק והכלכלי. פעלתי, יחד עם השרים הרלוונטיים, לפתיחת גני האירועים, אירועי התרבות, התחבורה הציבורית ועוד. אך הדגשתי כל הזמן, שאם לא נשמור בקפדנות על כל ההנחיות נגיע גם למצב של סגירה". 

"לצערי" אומר השר, "לא מספיק הקשיבו. הובלתי מהלך של הגברת אכיפה משמעותית. נקודת המוצא שלי היא שמי שלא מקשיב להנחיות – מזיק לא רק לעצמו, ולא רק לסביבתו. הוא עלול להזיק למשק כולו".
 
אדלשטיין אמר כי "הבוקר הצגתי לקבינט הקורונה את המתווה של משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה. ההמלצות כמובן לא נעימות, אך הן מחויבות המציאות, על מנת לטפל בנגיף בשלב זה ולא להגיע למצב של סגר כולל על המשק. משמעות סגר שכזה הוא נזק כלכלי אדיר מימדים לכל בית בישראל. המטרה שלנו היא מקסימום תועלת במינימום נזק".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום