המנהל המיתולוגי שחי בצניעות: רבי דניאל עדס זצ"ל

הלך לעולמו בשם טוב רבי דניאל עדס זצ"ל המנהל של ישיבת 'קול יעקב' בירושלים בנו של חכם יעקב עדס זצ"ל ואחיו של הגר"י עדס ראש הישיבה

ברוך דיין האמת 28.6.2020 | 09:09

רבי דניאל עדס זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו ‏הצדיק רבי דניאל אליהו עדס זצ"ל המנהל המיתולוגי של ישיבת 'קול יעקב' בשכונת בית וגן בירושלים ואחיו של ראש הישיבה הגאון רבי יהודה עדס והוא בן 85.

רבי דניאל זצ"ל נולד בירושלים בכ"ו טבת תרצ"ה לאביו הגאון רבי יעקב חי עדס זצ"ל ראש ישיבת פורת יוסף, חבר בית הדין הרבני הגדול וחבר מועצת הרבנות הראשית. אמו הרבנית אסתר חיה ע"ה, בת הגאון חכם עזרא הררי רפול זצ"ל. 

למעלה מיובל שנים מאז הוקמה הישיבה שימש כמנהל ישיבת 'קול יעקב' בבית וגן, והיה מסור לישיבה במסירות נפש של ממש, רבי דניאל היה מתרוצץ בין הבנקים ובי תומכי התורה להשיג כסף לישיבה. היה מקפיד לתת לאברכים את הכסף במזומן, בשביל שלא יצטרכו להפקיד ולהתרוצץ תמיד הקפיד לא להוריד לאברכים שהיו מחסירים אלא אדרבה אם היו מחסירים בגלל חולי היה מוסיף.

היה אדם פשוט שגר בדירה שכורה עד יומו האחרון וחי בצניעות כל חייו, הוא היה רב הנסתר על הגלוי, היה הולך בצידי דרכים עם כובע וחליפה קצרה, אך היה שוקד על התורה בכל כוחו, בשעות הבוקר היה מנהל את הישיבה ובשעות אחר הצהריים היה שוקד על התורה בבית המדרש 'שושנים לדוד' שם היה חברותא של הגאון רבי דוד נקי ולא היה מקום בש"ס ובשולחן ערוך שלא למדו. 

הרב יחזקאל שבו שהיה מקורב אליו והיה חברו הקרוב למעלה משלושים שנה מספר ל'בחדרי חרדים' "למעלה מארבעים וחמש שנה היה מגיע למשפחה של יתומים בכדי לשחק עם הילדים לאחר שאבי המשפחה נפטר, מעולם לא התרעם על איש ולא הרים קולו על אף אדם, הוא כל הזמן אמר שהחיים פה בעולם זה ארעי לכן הוא תמיד שכר דירה ושילם כל חודש שכירות". 

זכה והותיר דור ישרים מבורך אחד עשר ילדים בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו המיוחדת.

מסע הלוויה בשעה 11:00 מישיבת 'קול יעקב' ברחוב דברי ירוחם 4 בשכונת בית וגן בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום