הרשות הפלסטינית תאסוף נשק ממנגנוני הביטחון

אבו מאזן סירב לקיים שיחה עם שר החוץ פומפאו. בתוך כך, ברשות הפלסטינית מתכוונים לאסוף את כלי הנשק הנמצאים ברשות מנגנוני הביטחון באם ישראל תספח שטחים מעבר לו הירוק

חרבות ברזל 28.6.2020 | 07:16

אבו מאזן ברמאללה צילום: פלאש 90

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן סירב השבוע לקבל שיחת טלפון משר החוץ האמריקני מייק פומפאו.

מקורות פלסטינים מסרו ל'כאן חדשות' כי היו מגעים מתקדמים לקיים שיחה כזו, רגע לפני שנערכו השיחות בבית הלבן לקראת הסיפוח, אך אבו מאזן סירב בכל תוקף, והשיחה לא יצאה אל הפועל.

גל ברגר מדווח, כי ‏השבוע הייתה פגישה בין נציגים מה-CIA לבין בכירים ברמאללה בניסיון לשכנע אותם לפתוח בערוץ הידברות עם הממשל האמריקני בעניין תוכנית טראמפ, אך הניסיון נכשל.

בתוך כך, ‏הרשות הפלסטינית מתכוונת לאסוף את כלי הנשק והתחמושת ממנגנוני הביטחון שלה ולהעבירם לידי מפקדת כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, אם ישראל תספח שטחים מעבר לקו הירוק. כך מסרו בכירים פלסטינים לגורמים אירופים ואמריקנים. הבכירים הפלסטינים: מדובר ב"נשק יום הדין" ולא מותירים לה ברירה.

‏"נביא את כלי הנשק והתחמושת במשאיות למפקדה בבית אל אם יהיה סיפוח. הכנו כבר רשימות של כל כלי הנשק. ישראל תהיה אחראית לביטחון בגדה", אמרו הבכירים הפלסטינים לבני שיחם. הוסיפו: אש"ף גם צפוי להכריז כי אין יותר רשות פלסטינית ואין יותר ממשלה פלסטינית, כך שלא יהיה מהיכן לשלם משכורות

‏גורמים שונים ששוחחו עם בכירי הרשות התרשמו כי מדובר באיום רציני.

בכירים ברשות העריכו בתוך כך כי ישראל צפויה לספח את מעלה אדומים, גוש עציון וככל הנראה גם את אריאל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום