נתניהו מונה את שלושת האתגרים המרכזיים

נתניהו מונה הערב את שלושת האתגרים המרכזיים שבפניהם ניצבת המדינה, כשהראשונה היא כמובן איראן שממשיכה לנסות להתבסס בסוריה | שר הביטחון גנץ משגר איום כלפי החמאס: "המחיר על כל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל יהיה כואב ועוצמתי"

מדיני 25.6.2020 | 23:31

ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

"שלושה אתגרים מרכזיים לפנינו, ואנו פועלים נגדם בלא הרף: ראשית, אנו פועלים כל הזמן נגד הניסיונות של איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בסוריה. צבא איראן חייב לעזוב את סוריה", כך אמר הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס סיום קורס טיס בבסיס חיל האוויר בחצרים.

"שנית", הוסיף נתניהו, "אנו פועלים נגד הניסיון של אויבינו לפתח טילים מדויקים בסוריה, בלבנון ובגזרות אחרות. שלישית, והחשוב מכל, לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. אני חייב להגיד לכם שאיראן ממשיכה לשקר לקהילה הבינלאומית בניסיון שלה להגיע לפצצה. אני טוען זאת במשך שנים, והיום גם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, סבא"א, מבינה זאת. לפני שבועיים סבא"א דיווחה שאיראן מגבירה את קצב העשרת האורניום שלה, ושלמעשה היא ממשיכה להפר את הסכם הגרעין עם המעצמות".

לדבריו, "אנחנו מתייחסים במלוא כובד הראש לאיומי ההשמדה של גורמים איראנים ופרו-איראניים כלפי ישראל. ודווקא כאן, במסדר הכנפיים, אני חוזר ואומר: כל מי שינסה לתקוף אותנו, מעמיד עצמו בסכנה גדולה שבעתיים. המאבק שלנו בתוקפנות האיראנית באזור נועד בראש ובראשונה להגן עלינו, על מדינת ישראל, אבל המאבק הזה, המאמץ הזה, משרת אינטרס של יציבות באזור כולו. בדרך דומה, היכולות שלנו לפעול נגד מגפת הקורונה – גם היא יכולה לשרת את האזור כולו, והיא מייצרת לנו גם הזדמנויות לשיתוף פעולה גלוי שלא הכרנו עד כה עם מדינות מסוימות באזור".

נתניהו התייחס גם לתחום המדיני ואמר כי "בעוד רגעים אחדים יכריזו שרי הבריאות של מדינת איחוד האמירויות הערביות ומדינת ישראל על שיתוף פעולה במאבק בקורונה. שיתוף הפעולה הזה יהיה בתחומי המחקר והפיתוח, הטכנולוגיה, בתחומים שישפרו את הביטחון הבריאותי באזור כולו. זוהי תוצאה של מגעים ממושכים ואינטנסיביים בחודשים האחרונים. זה יביא ברכה לרבים באזורנו. ככל שאנחנו חזקים יותר, ככל שאנחנו עוצמתיים יותר כך אנחנו מרתיעים את אויבינו ומקרבים את ידידינו. המשימה הזאת, לתרגם את עוצמת ישראל להרתעת אויבינו ולפעולה נגדם בעת הצורך, המשימה הזאת מונחת מרגע זה גם על כתפיכם".

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לאיומים הביטחוניים מצד החמאס ואמר כי "לראשי החמאס, אני מציע לזכור שהם יהיו הראשונים לשלם על כל תוקפנות. צה"ל הוא הצבא החזק באזור, והמחיר על כל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל יהיה כואב ועוצמתי. לא נאפשר לאיים על גבולות ישראל, ונדאג שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני, שיפר את היציבות במזרח התיכון ובעולם כולו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום