בעקבות הסיפוח; חמאס מאיים בפתיחת מלחמה

דובר הזרוע הצבאית של חמאס הזהיר היום (חמישי) את ישראל כי במידה ותוכנית הסיפוח והחלת הריבונות ביו"ש תצא לפועל הם יראו בכך הכרזת מלחמה "המחירים שתשלם ישראל יהיו חסרי תקדים" • מוקדם יותר נאם שליח האו"ם בעצרת פת"ח ואמר כי התוכנית תהרוס את החלום הפלסטיני

חרבות ברזל 25.6.2020 | 17:36

חיילי חמאס צילום: עאבד רחים חטיב, פלאש 90

מחיר הסיפוח: דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה הזהיר היום (חמישי) את ישראל כי במידה וישראל תספח את יו"ש הם יראו בכך כ"הכרזת מלחמה".

"אני מודיע למנהיגי לישראל כי לא נתעייף במשא ומתן. יש אפשרויות התנגדות רבות , כך שהמחירים שתשלם ישראל יהיו חסרי תקדים. אנחנו שוקלים להגדיר את ההחלטה לספח את הגדה המערבית ואת בקעת הירדן כהכרזת מלחמה על עמנו", אמר אבו עוביידה במסגרת הצהרה מיוחדת שנשא ברצועת עזה.

אבו עוביידה התייחס גם לסוגיית חילופי השבויים ואמר כי "אנו מתחייבים בפני משפחות הגיבורים שלנו כי המטרה לעשות עסקת חילופי אסירים חדשה עם ישראל לא נעלמה מסדר העדיפויות שלנו, ואנחנו מזכירים לישראל כי עסקה לא תתבצע בלי שחרור המחבלים הבכירים".

שר המודיעין אלי כהן התייחס לאיומים ואמר "לא נירא ולא נירתע, את הריבונות על שטחי אבותינו נחיל על אפו וחמתו של החמאס, שיודע שמי ששילם את המחיר על הרפתקאות החמאס הם הפלסטינים בעזה שחיים בעוני מחפיר".

נזכיר, כי במהלך עצרת של תנועת פת"ח נגד התוכנית שהתקיימה ביריחו, צוטט שליח השלום של האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב בכלי תקשורת פלשתיניים באומרו כי "מהלך הסיפוח הוא נגד החוק הבינלאומי ויהרוס את החלום הפלשתיני להקמת מדינה. אנחנו כאן רק למען השלום. הקהילה הבינלאומית תעמוד נגד כל צעד ישראלי חד צדדי".

בתוך כך, כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים על פגישה שהתקיימה בין ראש הזרוע המדינית של חמאס אסמאיל הנייה ומלאדנוב בנוגע לתוכנית החלת הריבונות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום