קוגל או קיגל? אביעד גליקמן תהה; ד"ר אבשלום קור פסק

דיון מסקרן התפתח בטוויטר סביב השאלה כיצד כותבים והוגים בעברית נכונה את המילה "קוגל". כתב המשפט, אביעד גליקמן, זרק את השאלה לאוויר והעיתונאי יהודה שלזינגר פנה בנידון לד"ר אבשלום קור, שפיזר כהרגלו את הערפל

מתכונים 25.6.2020 | 17:15

קוגל אטריות צילום: דוד כהן, פלאש 90

הכל החל עם מחמאה שחלק הכתב הפוליטי של ישראל היום, יהודה שלזינגר, לחבר הכנסת משה ארבל מש"ס, על כך שהופיע במפתיע בבית המשפט ודאג לשחרורו של אסיר מאזיקים שהושמו עליו בניגוד לחוק.

תוך שהוא מרטווט את הידיעה שהביא כתב הארץ, ג'וש בריינר, יהודה שלזינגר, לו רזומה עשיר עם המטבח היהודי, בו הוא עוסק בין היתר בסיורים המאורגנים אותם הוא מעביר בבני ברק, כתב על ארבל: "אם לא די בזה, מדובר באחד הבודדים בכנסת ישראל שיודע לזהות ולהעריך אוכל יהודי טוב. נציג ציבור שמבין הערינג, קיגל וצ'ולנט איכותיים מהם. שאפו". 

הציוץ של שלזינגר עורר שיח מעניין סביב האוכל היהודי, כשכתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן, הפתיע וחשף ויכוח בנושא בינו לבין רעייתו.

"אז אתה מאלה שאומרים קיגעל ולא קוגעל. ויכוח עתיק יומין ביני לבין אשתי" כתב גליקמן.

כיאה לעיתונאי חרוץ, שלזינגר לא בזבז זמן ופנה בעניין אל ד"ר אבשלום קור הנודע: "ידידי היקר" צייץ שלזינגר בתשובה לגליקמן, "העלה סוגיית כבדת משקל שנתקלתי בה לא מעט. ובכן, הגיע הזמן לפזר את הערפל אחת ולתמיד. פניתי לכבוד הרב הד"ר החשוב רבי אבשלום קור שפסק: כותבים - קוגל. כיצד מבטאים? יהודי רוסיה ופולין - קיגל. חב"דניקים וליטאים- קוגל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום