התוכנית של השר כץ לחילוץ המשק מהמשבר

כחודש מכניסתו לתפקיד, ישראל כץ גיבש מהלכים להנעת המשק, ביניהם הקמת בורסה נוספת ועידוד תחרות בבנקאות. הוא מעביר מסר לגנץ: "מנהיגים לא יכולים לתפקד בהתאם לספקולציות פוליטיות".

כלכלי 25.6.2020 | 09:47

השר ישראל כץ צילום: פלאש90

שר האוצר ישראל כץ נכנס לתפקידו בתקופה כלכלית שאותה הוא מגדיר: "המשבר הכלכלי הקשה ביותר מאז קום המדינה, ולכל הפחות בעשורים האחרונים". את הדברים אמר בראיון ל"ישראל השבוע" של "ישראל היום".

בחודש הראשון בשבתו בתפקידו זה גיבש שורה ארוכה של מהלכים שאותם יביא לאישור הממשלה והכנסת בקרוב, במטרה להוציא את המשק מהמשבר המתמשך ולהניע מחדש את הכלכלה. התוכנית שתאושר במסגרת חוק ההסדרים שילווה לתקציב, שעומד להיות חסר תקדים בהיקפו, כוללת בין השאר הקמת בורסה לניירות ערך נוספת, פתיחת המערכת הבנקאית לתחרות והוזלה של מוצרי המזון והתמרוקים. עוד בתוכנית: השקעה של כ־100 מיליארד שקלים בתשתיות ועוד כ־50 מיליארד שקלים בענף ההיי־טק.

בראיון קורא כץ לרה"מ החליפי בני גנץ ומפלגת כחול לבן להצטרף לתמיכה בתוכנית, ומזהיר בפני משבר פוליטי חריף במידה שימשיכו להתעקש על תקציב דו־שנתי.

אלה עיקרי התוכנית הכלכלית לחילוץ המשק מהמשבר הכלכלי האדיר הפוקד אותנו: תחרות בין הבנקים - על פי החוק שמתכנן להעביר כץ, תאפשר המדינה לגופים פרטיים שקיבלו אישור לכך, להיכנס לחשבונות הבנקים ולהציע שירותי ייעוץ ובנקאות שיתחרו בבנקים הקיימים. חוק אחר באותו עניין יאפשר מעבר קל ונוח יותר בין הבנקים ללקוחות המעוניינים בכך.

במסר חריף לגנץ אמר כץ כי: "מנהיגים לא יכולים לתפקד בהתאם לספקולציות פוליטיות".

הוא מעריך שנתניהו לא ינצל את אי־מעבר התקציב להליכה לבחירות ואומר כי:
"נתניהו נתן לי אור ירוק להתקדם עם התוכניות, וזה אומר שפניו לא לבחירות. מה שנכון עכשיו לפי כל גורמי המקצוע זה בחירות חד־שנתיות, ומוטב שגנץ יישר קו עם העניין. אם לא - המחיר יהיה כבד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום