הסגר על אלעד: המגזר החרדי אינו שפן ניסוי

התמונות המזעזעות של התורים העמוסים בכניסה לאלעד, מלמדים על השלב הבא בניסוי החברתי - בריאותי: מדגרת קורונה, או כפי שמישהו כתב הבוקר. מתחמי "היבדק וסע" אאוט. מתחמי "הידבק וסע" אין // תושב אלעד בטור כואב

חדשות בארץ 24.6.2020 | 23:37

הסגר בעיר אלעד צילום: פלאש 90

נתחיל מהסוף: ישראל מלאה בנשאים אסימפטומיים ובחולים בעלי תסמינים קלים. אך היכן שבודקים יותר - מגלים יותר.

אלה מבינינו שמסתובבים בשבועות האחרונים בריכוזים החרדים כמו אלעד ובני ברק, רואים בצורה ברורה את הזהירות שהתושבים החרדים נוקטים. קפיצה של קילומטר אחד מערבה מבני ברק מציגה כבר עולם אחר לחלוטין. מסכות? ריחוק? הגיינה? עולם (כמעט) כמנהגו נוהג.

אז אם אצל החרדים יש כל כך הרבה נשאים, אפשר רק לדמיין כמה הנגיף פשה אצל במגזר הכללי הזחוח.

אבל להבדיל מהחרדים, הנשאים מהמגזר הכללי לא רצים למתחמי הבדיקות.

וכי למה להם להיבדק? מי שמרגיש תסמינים יודע להיכנס לבידוד גם ללא הנחיה ורישום שחור במשרד הבריאות, ואלה שאינם סובלים מתסמינים ורק שהו בקרבת חולה מאומת ממשיכים בחייהם ולא מכניסים את ראשם וראשי מכריהם לסיוט ארוך תחת הגליוטינה. עשרות אלפי הישראלים שבבידוד, הם לא יותר מטיפה בים לעומת כמות הנשאים.

אם יש דבר שמדינת ישראל למדה מהגל הראשון, זה שעדיף לעצום עיניים ולא לדעת את מספר הנשאים האסימפטומיים. המידע האמיתי מוציא את דיבת ישראל לרעה בעולם, הופך את ישראל למדינה אדומה ומאלץ את מקבלי ההחלטות לסגור שוב את המשק. אז מדוע לתת במה לנושא?

מה הממשלה כן רוצה? מודיעין. קבוצת ניסוי שתלמד אותה על חסינות עדר, אחוזי הדבקה של נשאים אסימפטומיים, אפקט הריחוק והבידוד, יעילות המסכות, ועוד ועוד. זהו מידע יקר ערך שצריך למצוא "פראייר" שיתנדב לשאת לספק אותו ואם אפשר על הדרך למצוא גם שעיר לעזאזאל, מישהו שאפשר לכלוא בגטו ולהצביע עליו כאשם, מה יותר טוב?

אז הולכים לחלשים. ניסו לגרום לערבים להתנדב לשאת את האלונקה. הם ברחו משם מיד כשהבינו לאן הרוח נושבת. אחר כך באו העובדים הזרים. לבסוף נמצאו המתנדבים: החרדים.

הבדיקות המרובות והדיווח המיידי למשרד הבריאות לא תורם כהוא זה לקהילה החרדית.אנחנו מספקים מידע יקר ערך עבור משרד הבריאות, ואחרי שהחוקרים ממצים אותו שום דבר לא מפריע למקבלי ההחלטות לעשות בו שימוש כנגדנו.

הראשונים לזהות את טעות הבדיקות בגל הראשון היו הרבנים והאדמו"רים. בהתאם לכך, הם הוציאו לתושבים החרדים דפי הנחיות כיצד לנהוג בתקופת הקורונה בכדי למזער את שרשרת ההדבקה: מסכות, הגיינה וריחוק ולהכנס לבידוד עצמי במידת הצורך. הליכה לבדיקות לא מופיעה בהמלצות...

יוצאים מהכלל תושבי אלעד שנרדמו בשמירה וצעדו כצאן לטבח למתחמי הבדיקות. מספר החולים האסימפטומיים הרב גילו את ערוות העיר שנפלה כפרי בשל לידי מקבלי ההחלטות.

אלעד הנאיבית פשטה בהכנעה את צווארה לשחיטה והתנדבה לספק נתונים שהחל מהבוקר משמשים כנגדה.

רמת התחלואה באלעד לא שונה בכהוא זה מבכל ריכוז חרדי. הדבר היחיד ששונה באלעד (ובקריית יערים) הוא שהן מככבות בראש רשימת נתוני הבדיקות פר נפש. כך קורה מה שאומר גם נשיא ארה"ב דולאנד טראמפ: היכן שבודקים - מגלים.

אחרוני הנאיביים עוד חשבו בהתחלה שהסגר נועד להלחם בתחלואה, אך הנחייה אחת שניתנה לתושבי אלעד לימדה הדליקה גם אצלם נורה אדומה:

משום מה, ומסיבה לא ברורה הוחלט לרכז את כל תושבי העיר אלעד בכניסה לעיר לתחנה מרכזית אחת ענקית שבה מאות אנשים, נשים וטף מתקהלים.

התמונות המזעזעות של התורים העמוסים בכניסה לאלעד, מלמדים על השלב הבא בניסוי החברתי - בריאותי: מדגרת קורונה, או כפי שמישהו כתב הבוקר. מתחמי "היבדק וסע" אאוט. מתחמי "הידבק וסע" אין.

המסקנה חייבת להיות ברורה, גם אם היא מגיעה מאוחר מידי:

חייבים להוריד את אחוז הבדיקות לנפש. המגזר החרדי אינו שפן ניסוי והוא יבדק בדיוק כמו כל אזרחי המדינה!

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום