ראש העיר אלעד פנה לבג"צ: צו ביניים על החלטת הממשלה

הסגר על העיר אלעד עולה על שולחן בג"צ. ראש העיר באמצעות שני עורכי דין, הגיש עתירה לבג"צ נגד משרד הבריאות ושרי הממשלה, ומבקש להורות על מתן צו ביניים להחלטת הממשלה להטיל סגר על העיר למשך שבוע ימים. דבר שלדברי העותרים אינו מוצדק ואינו הגיוני נוכח הנתונים

חדשות בארץ 24.6.2020 | 19:36

ישראל פרוש עם עורכי הדין בלשכתו צילום: באדיבות המצלם

לאחר הטענות שנשמעו כנגד הסגר שהוטל על העיר, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש החליט הערב (רביעי) לעתור לבג"צ נגד משרד הבריאות ושרי הממשלה, בגין ההחלטה להטיל הגבלות על התושבים.

עורכי הדין משה ליפל וצבי זקס, שמייצגים את העירייה בעתירה, יבקשו מבית המשפט להוציא צו ביניים נגד ההחלטה.

מוקדם יותר היום פרסם ראש העיר ישראל פרוש, הודעה לתושבים בה הוא מפרט את השתלשלות הדברים ואת התנהלות משרד הבריאות שלטענתו פעל בניגוד להמלצות העירייה וגופי המקצוע, כמו המשטרה ופיקוד העורף. לדבריו, "החל מיום שישי בו קיבלנו את ההודעה על כוונה להטיל סגר מלא על אלעד, פעלנו מול המשרד כדי למנוע את יישום ההחלטה, ולפחות להפחית את הקיצוניות שלה".

פרוש מסביר כי במספר תחומים אקוטיים הצליחה העירייה למנוע את יישום המגבלות, כמו שינוי ההחלטה על הפסקת התחבורה הציבורית לחלוטין, וכן המשכת הלימודים בכלל מוסדות החינוך עד גילאי תיכון. כמו כן מתן אפשרות לעובדים ותלמידים להמשיך לנסוע אל מחוץ לעיר והותרת כל בתי העסק בעלי התו הסגול פתוחים.

בהמשך מפרט ראש העיר כי "במהלך כל הפעילות והדיונים מול משרד הבריאות והמל"ל, הבהרנו שוב ושוב: התושבים בעיר משתפים פעולה באופן מלא, ומגלים אחריות ורצינות בשמירה על ההנחיות. לצידנו עמדו אנשי פיקוד העורף והמשטרה, שהעידו על ההקפדה של התושבים בעיר על כל ההנחיות. גם הם חשבו כי המגבלות מיותרות ולא מסייעות לעצירת הקורונה". הוא מוסיף כי "מתחילת הגל השני אנחנו דורשים ממשרד הבריאות לאשר פינוי משפחות חולים כי למדנו שזה הצעד שעוצר את המשך ההדבקות. אך לצערנו, עד לרגע זה הדבר לא מבוצע".

כזכור, ועדת השרים המיוחדת שממונה על הגבלת ערים למניעת התפשטות נגיף הקורונה, התכנסה אמש (שלישי) לדיון מיוחד ובסיומו הוחלט על הטלת סגר על העיר אלעד וכן על אזורים חרדיים בשכונת טבריה.

ההכרזה על 'אזור מוגבל' תהיה למשך שבעה ימים, והיא החלה מהיום בשעה 8:00 בבוקר ועד ליום רביעי, ט' בתמוז בשעה 8:00.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום