ח"כ יעקב אשר למאיר בן שבת: הקצו מלוניות לחולים והסירו את הסגר

בעקבות הסגר על הערים החרדיות, יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר פנה בדרישה לראש המל"ל: "הקצו מלוניות לחולי קורונה חרדים והורידו את הסגר"

חדשות בארץ 24.6.2020 | 15:51

יעקב אשר בראשות ועדת החוקה צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בעקבות הסגר שהוטל החל מהבוקר על העיר אלעד ועל שיכון צאנז בטבריה, והכוונה לבחון הכרזת "אזור מוגבל" גם על העיר מודיעין עילית, פנה יו"ר וועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, לראש המל"ל מאיר בן שבת, בדרישה להקצות מלוניות לחולי קורונה חרדים, כדי שיוכלו להוציא אליהם את החולים ולשחרר את התושבים.

בשיחתו עם ראש המל"ל טען ח"כ אשר כי "כרגע אין מלונית פנויה לחולי קורונה חרדים, וכל עוד לא יוצאו החולים למלוניות לא נוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה, הטלת סגר כשהחולים עדיין בעיר ואין להם לאן לצאת אין לה הצדקה ודומה שיצא שכרו בהפסדו, ולכן לפני הכל יש להקצות בהקדם מלוניות נוספות לחרדים, להוציא את החולים ולשחרר את התושבים".

עוד הוסיף ח"כ אשר כי "בעוד עשרה ימים יפקעו התקנות לשעת חירום שמכוחם מוסמכת וועדת השרים להכריז על 'אזור מוגבל' ווועדת החוקה תידרש לדון ולהחליט אם לאשר הארכה נוספת של התקש"ח, לא נמהר לאשר זאת שוב לפני שייקבעו פרמטרים ותנאים ברורים להכרזת סגר על יישוב כלשהו, הוועדה תדרוש שהכרזת 'אזור מוגבל' תתבצע רק כאשר נעשו כל הצעדים הנדרשים האחרים ורק כצעד של אין ברירה".

לפניו, פנה שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן וקרא לראש הממשלה נתניהו ולשר הבריאות אדלשטיין לשקול מחדש את ההחלטה להטלת סגר בשכונה החרדית בטבריה ובאלעד.

"כפי שדרשתי בדיונים הסגורים כשהייתי שר הבריאות" כתב ליצמן לרה"מ ולשר הבריאות, "אני סבור גם כיום כי ראוי ואף חובה שהחלטה מעין זו תתקבל שלא על פי אופי אוכלוסיה, אלא על פי פרמטרים מקצועיים. על פניו ההחלטה לסגר על השכונה החרדית בטבריה ובאלעד בלבד, הינה מגזרית ואינה נכונה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום